Citroën C3 je nejlepším městským autem roku 2023
Součástí Newyorského autosalonu NEW YORK INTERNATIONAL AUTO SHOV, který probíhá od 7 do 16. dubna, je i vyhlašování cen nejlepších vozů v několika kategoriích. Vyhlášení výsledků na základě hlasování více než 100 mezinárodních novinářů z 32 zemí proběhlo ve středu 5. dubna během zahájení newyorského autosalonu.
V kategorii Urban Car, která je určena pro vozy s délkou do 425 cm prodávané na nejméně dvou hlavních trzích (Čína, Evropa, Indie, Japonsko, Korea, Latinská Amerika a USA) na alespoň dvou různých kontinentech, zvítězil v letošním roce Citroën C3 a získal tak na 19. ročníku WORLD CAR AWARDS prestižní cenu „2023 WORLD URBAN CAR“.
Citroën C3 je hatchback segmentu B, rozpoznatelný díky svým tvarem, vysokou světlou výškou a vysokou pozicí za volantem. Model C3 byl od počátku koncipován jako auto pro více regionů tak, aby reagoval na specifické potřeby jednotlivých trhů. Při vývoji nové C3 byly zohledněny znalosti o společnosti, kultuře a potřebách Indie a Jižní Ameriky a vznikl tak model navržený a vyvinutý pro tyto regiony, který se zde rovněž vyrábí. Tato strategie se setkala s obchodním úspěchem a model C3 má zásadní vliv na rozvoj značky Citroën v těchto dvou regionech.
V Indii, na jejíž trh značka Citroën vstupuje, hraje C3 významnou roli. Je to první model speciálně vyvinutý a integrovaný na místní úrovni. Od jeho uvedení na trh v létě 2022 se ho prodalo téměř 7 000 kusů, díky čemuž tu značka v roce 2022 zvýšila své prodeje o téměř 880 %. O tomto úspěchu svědčí i vynikající přijetí modelu ë-C3, elektrické verze modelu C3 vyráběného v Indii, jehož první objednávky jsou velmi slibné.
V Jižní Americe se C3 prodává od října 2022 a prodalo se již více než 14 000 kusů. V Brazílii je již na šestém místě ve svém segmentu. Na brazilském trhu, který zaznamenal v roce 2022 pokles o 1 %, dosáhl Citroën 37% růst. C3 bude moci na tuto dynamiku navázat, přilákat nové zákazníky a oživit tak značku, která na tomto trhu působí již dlouho.
Úspěch modelu C3 v těchto dvou regionech je hnací silou růstu značky Citroën a potvrzením úspěchu strategie, jejímž cílem je zvýšit globální objemy značky a snížit její závislost na Evropě. V roce 2022 dosáhl nárůst prodejů v Indii a asijsko-pacifickém regionu téměř 57 %, Jižní Amerika zaznamenala růst o 21,2 %.
Počet ocenění roste
V Indii získala C3 od svého uvedení na trh nejméně 12 ocenění, včetně titulu „Hatchback roku 2023“ od renomovaných médií, jako jsou Top Gear India, Car India, Indian Vehicle Awards a Motorscribes. Shodně ocenili jedinečný vzhled vozu, jeho výkon a schopnost zaujmout díky speciálně vyladěnému odpružení umožňujícímu jízdu v náročných podmínkách indických silnic.
Novináři ocenili originální design, moderní vzhled palubní desky, 10″ dotykový displej, který je největší v segmentu, nebo světlou výšku 200 mm. Ocenění „Kompaktní SUV roku 2023“ od časopisu Motor Vikatan oceňuje nejlepší komfort vozu ve své třídě vzhledem k ceně, vynikající interiér s polohou za volantem jako u SUV. Získal také ocenění „Auto roku 2023“ v soutěži Jagran HiTech Awards o nejlepší technologické produkty.
V Jižní Americe získal své první ocenění v Brazílii, kde 8. listopadu 2022, pouhé dva měsíce po uvedení na trh, získal titul „Best National Car“ (Nejlepší národní vůz), nejprestižnější z cen „Car Awards Brazil 2023“ udělovaných časopisem Car Magazine. V tomto třináctém ročníku byly kritérii výběru podíl na trhu, technologické inovace a design. Získal také ocenění „Best National Car up to 1,2 liter“ (Nejlepší národní vůz do 1,2 litru), které uděluje asociace novinářů Abiauto.
Zdroj: Citroen, C Automobil Import, World Car Awards