Citroën C3 je nejlepším městským autem roku 2023

Součástí Newyorského autosalonu NEW YORK INTERNATIONAL AUTO SHOV, který probíhá od 7 do 16. dubna, je i vyhlašování cen nejlepších vozů v několika kategoriích. Vyhlášení výsledků na základě hlasování více než 100 mezinárodních novinářů z 32 zemí proběhlo ve středu 5. dubna během zahájení newyorského autosalonu.

V kategorii Urban Car, která je určena pro vozy s délkou do 425 cm prodávané na nejméně dvou hlavních trzích (Čína, Evropa, Indie, Japonsko, Korea, Latinská Amerika a USA) na alespoň dvou různých kontinentech, zvítězil v letošním roce Citroën C3 a získal tak na 19. ročníku WORLD CAR AWARDS prestižní cenu „2023 WORLD URBAN CAR“.

Autodesk VRED Professional 2021.2

Citroën C3 je hatchback segmentu B, rozpoznatelný díky svým tvarem, vysokou světlou výškou a vysokou pozicí za volantem. Model C3 byl od počátku koncipován jako auto pro více regionů tak, aby reagoval na specifické potřeby jednotlivých trhů. Při vývoji nové C3 byly zohledněny znalosti o společnosti, kultuře a potřebách Indie a Jižní Ameriky a vznikl tak model navržený a vyvinutý pro tyto regiony, který se zde rovněž vyrábí. Tato strategie se setkala s obchodním úspěchem a model C3 má zásadní vliv na rozvoj značky Citroën v těchto dvou regionech.

V Indii, na jejíž trh značka Citroën vstupuje, hraje C3 významnou roli. Je to první model speciálně vyvinutý a integrovaný na místní úrovni. Od jeho uvedení na trh v létě 2022 se ho prodalo téměř 7 000 kusů, díky čemuž tu značka v roce 2022 zvýšila své prodeje o téměř 880 %. O tomto úspěchu svědčí i vynikající přijetí modelu ë-C3, elektrické verze modelu C3 vyráběného v Indii, jehož první objednávky jsou velmi slibné.

V Jižní Americe se C3 prodává od října 2022 a prodalo se již více než 14 000 kusů. V Brazílii je již na šestém místě ve svém segmentu. Na brazilském trhu, který zaznamenal v roce 2022 pokles o 1 %, dosáhl Citroën 37% růst. C3 bude moci na tuto dynamiku navázat, přilákat nové zákazníky a oživit tak značku, která na tomto trhu působí již dlouho.

Úspěch modelu C3 v těchto dvou regionech je hnací silou růstu značky Citroën a potvrzením úspěchu strategie, jejímž cílem je zvýšit globální objemy značky a snížit její závislost na Evropě. V roce 2022 dosáhl nárůst prodejů v Indii a asijsko-pacifickém regionu téměř 57 %, Jižní Amerika zaznamenala růst o 21,2 %.

Počet ocenění roste

V Indii získala C3 od svého uvedení na trh nejméně 12 ocenění, včetně titulu „Hatchback roku 2023“ od renomovaných médií, jako jsou Top Gear India, Car India, Indian Vehicle Awards a Motorscribes. Shodně ocenili jedinečný vzhled vozu, jeho výkon a schopnost zaujmout díky speciálně vyladěnému odpružení umožňujícímu jízdu v náročných podmínkách indických silnic.

Novináři ocenili originální design, moderní vzhled palubní desky, 10″ dotykový displej, který je největší v segmentu, nebo světlou výšku 200 mm. Ocenění „Kompaktní SUV roku 2023“ od časopisu Motor Vikatan oceňuje nejlepší komfort vozu ve své třídě vzhledem k ceně, vynikající interiér s polohou za volantem jako u SUV. Získal také ocenění „Auto roku 2023“ v soutěži Jagran HiTech Awards o nejlepší technologické produkty.

Autodesk VRED Professional 2021.2

V Jižní Americe získal své první ocenění v Brazílii, kde 8. listopadu 2022, pouhé dva měsíce po uvedení na trh, získal titul „Best National Car“ (Nejlepší národní vůz), nejprestižnější z cen „Car Awards Brazil 2023“ udělovaných časopisem Car Magazine. V tomto třináctém ročníku byly kritérii výběru podíl na trhu, technologické inovace a design. Získal také ocenění „Best National Car up to 1,2 liter“ (Nejlepší národní vůz do 1,2 litru), které uděluje asociace novinářů Abiauto.

 

Zdroj: Citroen, C Automobil Import, World Car Awards

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code