Citroen SpaceTourer letos změní tvář

Citroen SpaceTourer je svým původním určením dodávka. K dispozici je ve dvou délkách až pro 9 cestujících. Facelift, který tento model dostal k novému roku, je na první pohled poznatelný podle přední části, která přebírá nový styl značky Citroën.

Nová, vysoká kapota dostala novou svislou přední část. Rozdíly jsou patrné zejména na masce chladiče, do níž je zasazeno nové oválné logo značky.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Velký znak se vrací k podobě loga z dob před sto lety a historii jeho vývoje jsme popsali v samostatném článku. Sám o sobě dodává vzhledu vozu retro nádech, moderní nádech tomuto stylu přidává černá lišta, propojující logo se světlomety a opakující motiv ozubení ze znaku.

Přední světlomety byly přepracovány a spoluvytvářejí nyní charakteristický znak inovované identity Citroënu. Nový světelný podpis tvoří svislý pruh spojující dva vodorovné pruhy. Díky tomuto strukturovanému vzhledu je tento podpis snadno identifikovatelný.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Nové logo je umístěno i uprostřed ozdobných krytů 17″ kol. Výraznější jsou i nová litá 17″ kola. Mají výraznější strukturu, s novým „pavoučím“ středem, do kterého je také vsazeno nové logo.

Do nabídky 5 odstínů karoserie přibyly dva nové metalické odstíny: Šedá Titane a Zelená Kapari, které doplňují odstíny Bílá Kaolin, Šedá Acier a Černá Perla Nera.

Interiér

Uvnitř upoutá nová palubní deska s novým designem. V horní části je umístěn nový desetipalcový centrální dotykový HD displej a k dispozici jsou větší a početnější odkládací přihrádky. Držáky na nápoje po obou stranách horní části byly upraveny tak, aby se do nich vešel i telefon, což představuje bezpečnější způsob uložení tohoto nezbytného předmětu. Nová horní odkládací přihrádka uprostřed palubní desky byla zvětšena a nyní pojme i tablet. U vyšších úrovní výbavy je pro větší bezpečnost uzavřena víkem.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Ve střední části palubní desky se nachází nové ovládací rozhraní, v němž je umístěn volič převodovky a volič jízdních režimů, a také větší odkládací plocha zahrnující zónu pro bezdrátové nabíjení telefonů.

Nový je také volant, který může být vyhřívaný a do něhož jsou zabudovány různé ovládací prvky (telefon, audiosystém, asistenční systémy řízení atd.). Jeho funkčnější a ergonomický styl je také strukturovanější, což mu spolu s novým logem umístěným uprostřed dodává modernější vzhled.

Velký středový desetipalcový displej s HD rozlišením a modernizovaným systémem infotainmentu.

SpaceTourer je nyní vybaven novým systémem infotainmentu My Citroën Play. Jeho ovládacím prostředím je  desetipalcový dotykový HD displej, umístěný uprostřed palubní desky. Slouží jak k ovládání multimediálního prostředí, například hudby nebo telefonu, tak i k ovládání funkcí pro konfiguraci vozu.

Umožňuje bezdrátově replikovat obrazovku telefonu prostřednictvím funkce WiFi mirroring, která je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Nabízí rozpoznávání hlasu a ve své nejpokročilejší verzi My Citroën Drive Plus obsahuje online 3D navigaci, která zohledňuje dopravní situaci v reálném čase.

Bezdrátová nabíječka telefonů je jako příplatková výbava umístěna na středové konzole, na dosah obou cestujících na předních sedadlech.

Do výbavy přibyly i další zásuvky. Nový SpaceTourer je vybaven až 4 zásuvkami USB C (dvě na palubní desce a dvě ve druhé řadě) a dvěma zásuvkami 12 V.

Variabilita interiéru

Vůz je ideálním každodenním společníkem, ať už na venkově, nebo ve městě. Se svou výškou 190 cm umožňuje snadný vjezd do většiny krytých parkovišť. Všestranný a atraktivní vůz je k dispozici ve dvou délkách karoserie, M (498 cm) a L (533 cm), a může pojmout až 9 cestujících, přičemž je k dispozici mnoho konfigurací uspořádání. Citroën SpaceTourer nabízí celou řadu konfigurací „à la carte“, které vyhoví každému vkusu a použití.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Soukromí zákazníci si mohou vybrat mezi verzí s 5, 7 nebo 8 místy, zatímco pro firemní zákazníky je určeno řešení, které lze přizpůsobit jejich potřebám a přepravit 5 až 9 osob, včetně paketu Business Lounge, což je VIP verze s 2. řadou otočenou zády ke směru jízdy, která pojme až 7 osob.

Sedadlo spolujezdce vedle řidiče lze sklopit do polohy stolku (v závislosti na paketu), což umožňuje nakládat dlouhé předměty nebo uvolnit výhled cestujícím ve 2. řadě

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Třímístné lavice ve druhé a třetí řadě jsou posuvné (v závislosti na paketu), sklopitelné (2/3–1/3) a vyjímatelné. Cestující mají k dispozici sklopitelná opěradla s opěrkami hlavy pro pohodlné sezení. Sedadla lze samostatně posouvat a upravit tak prostor pro nohy. Sedadla lze vyjmout a získat tak zcela rovnou podlahu, což poskytuje optimální objem pro pro převoz objemných předmětů.

Posuvné boční dveře mohou mít elektrické ovládání. To je skutečná výhoda například pro řidiče vozů ë-SpaceTourer Business nebo Business Lounge, protože je lze ovládat z přední části vozu, odkud je možné posuvné dveře otevřít nebo zavřít a posádka pak s nimi nemusí manipulovat.

Kromě toho mají posuvné boční dveře hands-free ovládání, což je funkce, která umožňuje boční dveře otevřít a zavřít bezdotykově, pokud máte obě ruce plné. Stačí vsunout nohu pod roh zadního nárazníku a vůz se odemkne a boční dveře na straně, kde se nacházíte, se automaticky otevřou. Tuto výhodu zákazníci ocení například v situaci, kdy potřebují usadit malé děti do autosedaček nebo při nakládání zavazadel.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Otevíratelné okno zadního víka, které umožňuje snadno vyložit náklad do zavazadlového prostoru nebo do něj získat přístup ve chvíli, kde je vůz zaparkován tak, že nelze celé víko otevřít.

Asistenční systémy

SpaceTourer nabízí 17 více či méně užitečných asistenčních systémů. Například hands-free ovládání odemykání a startování, asistent pro rozjezd do svahu, zpětná parkovací kamera s funkcí Top Rear Vision. Adaptivní tempomat je kombinovaný s vypínatelnou funkcí Stop & Go. Kromě asistentů zvyšujících komfort užívání jsou zde i technologie, které mají zvyšovat bezpečnost. Třeba automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, sledování únavy řidiče, varování před rizikem srážky, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, systém snímání dopravních značek, nebo systém udržování vozu v jízdním pruhu, který lze vypnout, atd.…

Posilovač řízení je nyní elektrický (namísto elektrohydraulického), aby se snížila potřebná síla a zlepšila ovladatelnost.

Pohon

Mimo Evropu a na specifických trzích může být nový SpaceTourer vybaven dieselovým motorem BlueHDi o výkonu 180 k spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou. Díky výjimce, kterou dostala Česká republika, bude tato spalovací verze na našem trhu v limitovaných počtech k dispozici od dubna letošního roku.

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

Jinak je v Evropě nový SpaceTourer k dispozici pouze ve verzi ë-SpaceTourer s dojezdem až 350 km. (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace). ë-SpaceTourer je tak kvůli svému pohonu vhodnější pro vybrané typy činností. Například kyvadlová doprava, taxislužba atd., činnost místních úřadů, firem, spolků a sdružení.

Motor o výkonu 100 kW (136 k) je i nadále nabízen se dvěma typy lithium-iontových baterií. Baterie s kapacitou 50 kWh nabízí dojezd 224 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace). Baterie s kapacitou 75 kWh nabízí dojezd až 350 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace), což je o 20 km více než u předchozí generace.

Dojezd vozu ë-SpaceTourer lze dále zvětšit díky novému systému rekuperačního brzdění ve třech úrovních, které se ovládá pomocí nových páček umístěných za volantem, díky nimž se lze přizpůsobit jízdním podmínkám a typu jízdy.

ë-SpaceTourer je vybaven palubní nabíječkou o výkonu o výkonu 11 kW pro snadné dobíjení. Plné nabíjení prostřednictvím Wallboxu 7,4 kW trvá v případě baterie 50 kWh 6 hodin 40 minut a v případě baterie 75 kWh 11 hodin 20 minut. Pomocí Wallboxu 11 kW je plného nabití dosaženo za 4 hodiny 50 minut v případě baterie 50 kWh a za 7 hodin 30 minut v případě baterie 75 kWh. Při použití rychlonabíječky 100 kW trvá nabití baterie z 0 na 80 % pouhých 38, resp. 45 minut.

Zdroj: Citroen, C Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code