Dacia představuje nové Sandero

Automobily značky Dacia jsou na českém trhu prakticky od začátku jejich výroby. Za tu dobu se dramaticky změnily po všech stránkách, dnes jsou srovnatelné s konkurencí a pomalu se začíná měnit i vnímání značky mezi motoristy. Ta má šanci se vyprofilovat jako výrobce, který se soustředí na skutečné potřeby svých zákazníků a nabízí vozy jednoduché, prostorné, spolehlivé, robustní, bez zbytečné výbavy a za nepřekonatelnou cenu.

Jedním z takových modelů je i Sandero, prodávaný od roku 2007. V roce 2017 se dokonce stal nejprodávanějším soukromým vozem v Evropě a je nejprodávanějším modelem Dacie s více než 2,1 miliony vozů celkem, tj. 32 % prodejů značky od r. 2004.  Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů.

Celková linie je plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše, ustupující linii střechy a anténě u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem a podběhy kol se Nové Sandero zdá nižší a podsaditější.

Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y, trochu podobnému vozům VOlvo, nebo Audi. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

Sandero Stepway má oproti Sanderu ještě vyšší světlou výškou podvozku 174 mm (+ 41 mm), dále podélné střešní lišty, rozšířené blatníky a ochranu prahů dveří.

Střešní lišty Sandera Stepway jsou modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na patentovaný pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.

Nové Sandero a Sandero Stepway nabízejí skutečná tři místa pro dospělé vzadu, sklopné zadní sedadlo dělené 1/3-2/3 podle jednotlivých verzí a rodinný zavazadlový prostor. Ten má u Sandera objem 410 l, je vybaven dvojitou podlahou (podle jednotlivých verzí) a lze jej odemknout dálkově tlačítkem na klíči nebo handsfree kartou.

Nová automatická klimatizace s digitálním zobrazením, vyhřívaná přední sedadla (od dubna 2021), handsfree karta včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda, parkovací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici sériově nebo na přání, dle úrovně výbavy.

Sandero a Sandero Stepway  jsou nyní sériově vybaveny automatickým rozsvěcením světel a v některých verzích včetně dešťového senzoru.

Pohon zajišťuje benzínový tříválec ve třech modifikacích:

  • SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5 stupňovou manuální převodovkou.
  • TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
  • TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie je ověřená na motoru TCe 100 LPG. Doba záruky z výroby, intervaly údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro rezervní kolo). Nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na benzín a 50litrové na LPG, to jest 40 l užitečného objemu, o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG.

S motorem TCe 90 je možné kombinovat novou automatickou převodovku CVT« Continuously Variable Transmission ».

Řízení, nyní 100% elektrické, snižuje vynaloženou sílu o 36 % oproti předchozímu Sanderu. Kromě toho nyní disponuje proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozu. Poskytuje přesnější vnímání přední nápravy, zaručuje tak lepší směrovou stabilitu na dálnici a současně usnadňuje manévrování, například při parkování.

Hluk obtékajícího vzduchu, slyšitelný v kabině, byl ztlumen díky použití takzvaných „rámových” dveří (odstranění dutin mezi dveřmi a karoserií) a nově navržených zpětných zrcátek.

Ceny začínají na 239 900 u modelu Sandero a 304 900 pro Sandero Stepway.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code