Kupujete ojetinu z dovozu? Jsou i jiné země, než Německo

Přivézt si ojeté auto ze zahraničí je stále pro mnoho z nás způsob, jak uspokojit svou potřebu z větší nabídky, než jakou poskytuje náš trh.Nejjednodušším bylo samozřejmě přejet přes hranice a porozhlédnout se po bazarech v Bavorsku, Sasku, nebo i o kousek dál. Německé ojetiny také mají dosud pověst kvalitních udržovaných vozů.

Za poslední dva roky se kvalita ojetin v Německu výrazně zhoršila a podle zjištění společnosti Carvago, která se zabývá kontrolou ojetin, se už nejedná o tak prémiový trh, jako v minulosti.

„Náš dlouhodobý průměr nedoporučených aut z Německa je v poměru 4:1, ale letos už jsme se v některých měsících dostali na poměr 2:1, tedy že dvě doporučíme a jedno ne. To má samozřejmě dopad i na kvalitu tuzemského trhu ojetin. Výrazně lepší výsledky mají naše kontroly ve Švédsku a překvapivě v například v Rumunsku. Tamní trh je sice znám stáčením tachometrů, ale to se týká především levných aut a starších prémiových vozů. Ojetiny v zánovním stavu se dají v Rumunsku koupit ve skvělém stavu a za lepší cenu.” říká Marek Dvořák, šéf výkupu vozů Carvago.

Mapka německých spolkových zemí zobrazuje procentuální úspěšnost doporučení ojetého vozidla po zhotovení technické kontroly CarAudit.

Kvalita ojetin se zhoršuje

Třemi nejčastějšími důvody pro nedoporučení ojetiny jsou tyto:

Neodborné opravy poškození. Když zákazník kupuje čtyři roky starou ojetinu s osmdesáti tisíci na odometru, není v základu špatně pokud má za sebou ojetina nějakou opravu, největším problémem bývají neodborné opravy, které do budoucna zadělávají na ještě dražší opravu.

Neúměrné opotřebení interiéru a exteriéru vzhledem je stáří vozu a ujetým kilometrům. To vede k podezření, že bylo vozidlo ve vozovém parku některé z půjčoven či car sharingových společností.

Zásadní technické vady, u kterých zákazníkům nedokážeme predikovat budoucí náklady na opravu – takovým se vyhýbáme samozřejmě obloukem.

Český zákazník by proto při dovozu ojetiny neměl spoléhat na vlastní zkušenosti a pocity, ale měl si nechat udělat důkladnou technickou kontrolu vozidla, ideálně nezávislým technikem. Prověrka v databázi pojišťoven a kradených vozide je také nezbytností.

 

Zdroj: Cebia

Zdroj foto: Cebia, Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code