Nové Mitsubishi ASX přichází na trh

O novince v nabídce značky, představující facelift modelu ASX, jsme informovali už na jaře. Svou českou premiéru si model odbyl na výstavě e_SALON, která proběhla začátkem měsíce v pražských Letňanech.
Nyní značka oznámila, že tento model z kategorie B-SUV,bude uveden i na náš trh.

Více informací o modelu je v předchozích textech, proto zde shrneme to, čím se novinka vyznačuje.

Součástí přepracovaného designu nového ASX je přední partie s charakteristickým „dynamickým štítem“ Mitsubishi, jehož prostřednictvím vůz prezentuje typické vizuální prvky značky a akcentuje svůj SUV charakter. Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“, tj. aktivní sportovní crossover) uvádí pokrokové technologie infotainmentu na vrcholu třídy a mobilní aplikace včetně vestavěných služeb Google. Prostředí vyvinuté v rámci automobilové Aliance přispívá k co nejlepším uživatelským zkušenostem a upevňuje postavení vozu v samotném srdci klíčového evropského segmentu B-SUV.

Pohony

Nabídka pohonných jednotek bude na začátku představovat tři varianty, odstupňované podle objemu benzínového motoru a míry zapojení elektromotoru v pohonu.

Přeplňovaný benzínový motor 1,0 litru

Základní pohonnou jednotkou je pokrokový přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 litru. Jednotka 1,0 litru MPI-T spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a zajišťuje solidní jízdní schopnosti díky výkonu 67 kW a točivému momentu 160 Nm. Jízdní schopnosti za každé situace jsou podepřeny hospodárným provozem se spotřebou 5,7 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 130 g/km.

Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru s přímým vstřikováním / Mild-Hybrid

Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií, a umožňuje tak rekuperovat energii při zpomalování a brzdění, resp. využívat ji ve formě elektrické posily motoru. Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Motor v kombinaci s manuální převodovkou disponuje maximem 103 kW /260 Nm, resp. 116 kW /270 Nm v případě ústrojí 7DCT. Spotřeba paliva a emise CO2 činí 5,7 l/100 km a 130 g/km, resp. 5,8 l/100 km a 132 g/km v případě automatické převodovky.

Hybrid 1,6 litru

Zájemci o nové ASX požadující ještě hospodárnější provoz a nižší emise bezpochyby uvítají nový plně hybridní pohon (HEV). Uvedená technologie je kombinací benzínové jednotky o obsahu 1,6 litru se dvěma elektromotory a multi-módové automatické převodovky. 105 kW jednotka přináší perfektní poměr mezi výkonem a hospodárností.

Záruky

Na nové ASX se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje:

  • pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km)
  • dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie
  • osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
  • osmiletou záruku na kapacitu baterie (s omezením na 160 000 km)
  • až patnáctiletou asistenční službu („MAP“)
2024 Mitsubishi ASX-Cenik-CZ

Zdroj: Mitsubishi, M Motors CZ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code