O nákupu auta mnohdy rozhodují ženy. Jaké auto by si ale vybral muž? Byla by vaše volba jiná?

Při příležitosti dnešního Dne otců jsme se spolu s AAA AUTO podívali na to, jaké jsou preference mužů při koupi ojetého vozu. A protože pro ženu je snad nejdůležitějším parametrem při výběru auta jeho barva, začneme barvou. Výsledek zjištění ale asi ženy moc nepotěší. Pokud jde o barvy, muži volí spíše ty monochromatické. Jde o trend, dlouhodobě patrný napříč celoevropskými trhy. Odstíny vozů, které si letos pánové pořídili, to jenom potvrzují. Letos totiž chlapi každé páté auto kupovali v šedé, 17 % v bílé barvě, 15 % v černé a 13 % v modré.

Parametry výběru ukazují, že u ojetých vozů jsou zájemci vedeni hlavně snahou vybrat úsporný praktický vůz se spoustou prostoru pro náklad. A zajímavé je, že priority zájemců o ojeté vozy kopírují po třech letech priority těch, kteří si kupovali vůz jako nový, což může ukazovat, do jaké míry jsou priority kupců ojetin „dobrovolné“ a do jaké jsou určovány nabídkou na trhu.

Podle značky pak většina mužů byla letos při koupi ojetého auta věrná české Škodovce, kterou si letos v AAA AUTO koupilo 26 % z nich. Škodu v oblíbenosti následuje Volkswagen s 12 % a pomyslnou bronzovou příčku obsadily s necelými 7 % vozy značky Ford.

Z modelů si největší pozornost vydobyla Škoda Octavia, kterou si odvezl každý desátý zákazník, 6 % patří Škodě Fabia a necelá 4 % Volkswagenu Passat. Čtvrtým nejprodávanějším modelem je opět Škoda, konkrétně model
Superb, a první pětici uzavírá Ford Focus. Z prémiových modelů vede Škoda Kodiaq (22 %) a Škoda Superb (5,4 %). Tři procenta zákazníků pak kupují Volkswagen Arteon, Audi Q7 nebo Tesla Model 3.

Co se týče karoserií, pánové preferují hlavně vozy s velkým zavazadlovým prostorem, a to právě proto, že velká část zákazníků AAA AUTO jsou právě tátové od rodin. Necelých 30 % z nich si kupuje prostorné kombíky a 23 % zvolilo robustní SUV. „Skladnější“ a provozně úspornější hatchback si letos zakoupil každý pátý zákazník.

Pokud jde o pohon, na prvním místě zájmu tak stále zůstává ekonomický naftový motor. Auto v dieselu si letos pořídilo 50,6 % mužů. Oproti loňsku se mezi nimi čtyřnásobně zvýšil zájem o elektromotory, přestože jde stále o téměř zanedbatelný, i když rostoucí segment.

Převodovkám vládne stále klasický manuál, ale prodeje aut s automatickou převodovkou se za posledních několik let ztrojnásobily. Automat si pořizuje čtvrtina mužů.

Ojeté vozy s pohonem 4×4 letos zlákaly 17 % řidičů a i zde zájem za posledních několik let narostl, a to dvojnásobně.

Zdroj: AURES Holdings

Zdroj foto: Wikipedia

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code