Volkswagen chystá na podzim nový Tiguan

Volkswagen Tiguan byl představen v poprvé ve Frankfurtu v roce 2007. Již několik let je Tiguan nejprodávanějším modelem značky Volkswagen, zatím se ho prodalo více než 7,4 milionu kusů po celém světě.

Dnes se vyrábí druhá generace a značka nyní dokončuje testovací jízdy generace další. bude k dispozici s nově vyvinutou aktivní regulací podvozku a prvky výbavy z vyšší třídy, mezi něž patří světlomety HD LED Matrix.

V té třetí Tiguan povyroste do délky o cca tři centimetry. Vnější výška, šířka a rozvor náprav zůstanou na téměř stejné hodnotě jako u předchůdce.

Přehled důležitých novinek

Světlomety IQ.LIGHT HD LED Matrix
Nový Tiguan bude jako jeden z prvních vozů ve své třídě na přání k dispozici se světlomety HD LED Matrix. Technologie „světlometů IQ.LIGHT HD LED Matrix“ byla vyvinuta společně pro modely Tiguan a Touareg. Model střední třídy Tiguan tak nabídne osvětlovací techniku modelu vyšší třídy.

Sedadla na úrovni vyšší třídy
Tiguan bude na přání k dispozici s předními sedadly ergoActive, která nabízejí mimo jiné pneumatické nastavování bederní opěrky ve čtyřech směrech a rovněž pneumaticky realizovanou bodovou masáž s 10 tlakovými komorami v opěradlech – i tyto funkce bývají jinak k dispozici pouze v modelech vyšší třídy. Tato sedadla navíc disponují také funkcemi vyhřívání a odvětrávání.

Nový koncept zobrazování a ovládání
Interiér modelu Tiguan má zcela novou koncepci a design. Volkswagen v něm zohlednil konkrétní přání zákazníků, aby bylo zajištěno intuitivní ovládání. Tiguan tak bude uveden na trh s nově vyvinutým kokpitem a infotainmentem. Displej s úhlopříčkou až 38 centimetrů (15 palců) přehledně zobrazuje důležité funkce, například navigaci, hudbu nebo klimatizaci, a rychlými přístupy jej lze individualizovat. Pocit vnímané hodnoty a úroveň komfortu zvyšují velmi kvalitní materiály spolu s nově vyvinutými sedadly a účinnou protihlukovou izolací. Především ve spojení s novým „akustickým paketem“ (výbava na přání) si mohou cestující v Tiguanu užívat akustického komfortu jako v automobilu vyšší třídy. Středové konzoly navíc poskytnou ještě více odkládacích prostorů.

Tiguan s větším zavazadlovým prostorem.

Využití obestavěného prostoru se podařilo zlepšit, což dokládá objem zavazadlového prostoru. Přestože je SUV jen nepatrně delší, vzrostl objem jeho zavazadlového prostoru o 33 na 648 litrů (měřeno do výšky horního okraje opěradel zadních sedadel).

Elektronicky řízený podvozek
Platforma MQB evo poskytuje výchozí základ pro novou generaci adaptivního podvozku DCC. Na přání je dodávaný systém DCC Pro s dvouventilovými tlumiči. Nový model kromě toho bude sériově vybaven manažerem jízdní dynamiky – systémem z platformy MQB. Ten debutoval v aktuálním modelu Golf GTI. Tento systém řídí funkce elektronických uzávěrek diferenciálů (XDS) a nastavení elektronicky řízených tlumičů DCC Pro, které má vliv na příčnou dynamiku. Brzdné zásahy na jednotlivých kolech a selektivní změny tuhosti tlumičů zvyšují komfort a vylepšují jízdní vlastnosti při dynamických průjezdech zatáčkami. Stabilnější a agilnější vůz se ovládá ještě precizněji.

Motory TDI, TSI, eTSI a eHybrid
Díky platformě MQB evo mohou být v modelu Tiguan realizovány různé druhy pohonu. Zákazníci budou mít na výběr turbodiesely (TDI), přeplňované zážehové motory (TSI), částečně hybridní jednotky na základě přeplňovaného zážehového motoru (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní systémy (eHybrid). Elektrický dojezd plug-in hybridních pohonů se podařilo oproti předchůdci prodloužit až na 100 kilometrů, v závislosti na výbavě. Navíc je nabíjení střídavým proudem ve všech verzích eHybrid rychlejší. Poprvé se bude sériově dodávat také možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.

Převodovka

Tiguan bude nabízen výhradně s automatizovanou mechanickou převodovkou (DSG). Podobně jako v modelech Volkswagen ID. bude řidič měnit její provozní režimy páčkou na sloupku řízení vpravo od volantu s intuitivním ovládáním. Po jejím otočení dopředu na „D“ pojede vůz dopředu, otočením dozadu na „R“ se zařadí zpětný chod. Stlačení do strany aktivuje parkovací brzdu. Všechny verze modelu Tiguan budou mít navíc k dispozici páčky za volantem pro manuální řazení.

Světová premiéra modelu se odehraje letos na podzim, uvedení na trh pak v roce 2024.

 

Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code