Renault omladil Talisman, svůj nejvyšší model.

Mnozí si ještě pamatují na kultovní model Renault Laguna. Ten od devadesátých let do roku 2007 ve své první a druhé generaci bojoval s Fordem Mondeo a Volkswagenem Passat o přízeň manažerů a pozici nejoblíbenějšího vozu. Přinesl jako první bezklíčkové startování pomocí karty a získal několik ocenění, například druhé místo v soutěži Evropský automobil roku 2002. Po nepovedeném faceliftu v roce 2007 se zájem o něj propadl a roku 2015 byla jeho výroba ukončena.

V roce 2015 byl představen nástupce, Renault Talisman, postavený na společné platformě Renaultu a Nissanu.

.

Jeho vzhled rozvinul designové prvky, společné aktuálním modelům. Ty působí originálně, ale i vyváženěji a atraktivněji než předchozí generace designu značky. Zároveň model přinesl nové systémy aktivní bezpečnosti a dosáhl maximálního počtu pět hvězdiček v testech bezpečnosti. Technickou zajímavostí je i systém 4CONTROL, který zajišťuje elektronickou regulaci tuhosti tlumičů a natáčení kol zadní nápravy proti směru, kterým se natáčejí kola přední nápravy, což dále zvyšuje komfort a bezpečnost jízdy. V nabídce byl ve variantě sedan a kombi, v pěti výbavových úrovních, s pohonem tří benzínových a tří naftových motorů.

………..

Na trh se nyní dostává druhá generace tohoto modelu. Facelift, který se soustředil spíše na drobné prokreslení základních linií, se v tomto případě naštěstí povedl. Rozdíly mezi oběma generacemi pak pozná spíše znalec značky.   Výraznější změny se projevily uvnitř vozu, kde přibyla další výbava, zvyšující bezpečnost a komfort vozu, např. adaptivní tempomat, světla LED Matrix Vision, head-up displej, parkovací asistent, nebo parkovací kamera.

O co se rozrostla nabídka v této oblasti, o to se – na základě zájmu kupujících – jak uvádí dovozce, zúžila jinde. Konkrétně z nabídky zmizel sedan a je tak možné koupit jen kombi. Stejně tak z nabídky motorů vypadly benzínové motory a zájemce si tak může vybrat mezi dvoulitrovým naftovým motorem Blue dCi 160 EDC, nebo silnějším Blue dCi 190 EDC. Oba jsou kombinované s dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou.

Stupně výbavy zůstaly v toto generaci dva – Intens a Initiale Paris, kde vyšší výbava v podstatě zahrnuje prakticky veškeré příplatkové položky výbavy nižší, plus pár třešniček na dortu. Takovou je například Pack Easy Pilot, který zahrnuje asistenty Rear Traffic Alert – upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání a Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v koloně.

A ceny? Se slabším motorem a nižší výbavou Intens pořídíte Talisman za 955 000 Kč, silnější motor můžete mít s nižší výbavou za 995 000 Kč nebo ve vyšší výbavě za 1 205 000 Kč.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code