Peugeot 3008 inovoval. Nová generace přináší nové technologie i design

Současného modelu Peugeot 3008 se za posledních 7 let prodalo více než 1 320 000 zákazníků ve 130 zemích. Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Tato platforma je navržena tak, aby nejlépe naplńovala kritéria, která jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd a doba nabíjení.

Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).

Exteriér

Nový model 3008 je okamžitě rozpoznatelný díky linii karoserie SUV typu fastback. Aerodynamická silueta vozu je  má nízky koeficient odporu vzduchu Cx 0,28. Rozměrů vozu jsou – délka: 454 cm, šířka: 189 cm, výška: 164 cm. Tyto proporce z něj činí jedno z nejkompaktnějších 100% elektrických SUV v segmentu C. Současně však vůz poskytuje dostatek prostoru pro cestující i zavazadla.

Peugeot představuje u nového modelu 3008 novou koncepci přední části vozu. Ta je koncipovaná kolem nového znaku Peugeot. Je do ní zabudovaný nový světelný podpis a díky postupně odstíněné barvě karoserie není maska jasně ohraničená. Nad maskou chladiče je tenký elegantní pás obepínající celou přední část, do kterého jsou začleněny ultrakompaktní světlomety.

Světelný podpis značky ve tvaru tří drápů zůstává zachován, ale zcela se změnilo zpracování světlometů a masky chladiče. Světlomety jsou u všech verzí vybaveny LED diodami. Verze 3008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám na silnici a udržuje optimální osvětlení, aniž by oslňovala ostatní účastníky silničního provozu.

Nové pojetí fastbacku

Peugeot pomocí „plovoucího“ spoileru zmodernizoval tradiční sklon linie vozů fastback v zadní části. Tento prvek zvýrazňuje křivku karoserie nového modelu 3008 a zároveň optimalizuje jeho aerodynamiku. Zadní část nabízí dynamický styl se světelným podpisem ve tvaru tří drápů – u verzí GT ve 3D. Současně zachovává dobrou prostornost ve druhé řadě a velký objem zavazadlového prostoru (520 litrů u všech verzí motoru), který se neliší od předchozího modelu 3008.

Kola o velikosti 19″ nebo 20″ s technickým geometrickým designem zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu.

K designu boků vozu přispívá skrytí těsnění bočních oken do dveří. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a všechny chromované díly byly odstraněny. Místo nich se využívají lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku a Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.

Nový model 3008 je k dispozici v šesti barevných odstínech. Díky novým pigmentům se Modrá Obsession mění z modré na zelenou v závislosti na světle a tvaru karoserie. Dalšími odstíny v nabídce jsou nový odstín Modrá Ingaro, dále Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane.

Nový 3008 v úrovni výbavy GT se standardně dodává ve dvoubarevném provedení s lesklou černou střechou. U verze GT s elektrickým pohonem jsou spodní části předního a zadního nárazníku, podběhy kol a ochranné lišty prahů rovněž v leskle černém provedení.

Interiér

Kabina nového modelu 3008 nabízí prosvětlený prostor. Sedadla jsou příjemně tvarovaná a jejich výplň tvoří pěna s vysokou hustotou. Čalounění předních sedadel kombinuje u verze Allure TEP a látku a u verze GT TEP a Alcantaru.

Přední sedadla byla oceněna prestižním certifikátem AGR , který uděluje německé sdružení lékařů a fyzioterapeutů podporující výzkum v oblasti prevence bolestí zad. U verze GT jsou sedadla navíc odvětrávaná a opatřená masážní funkcí. Vyhřívání je rozšířeno i na zadní řadu sedadel.

Poprvé v nabídce značky Peugeot mohou být přední sedadla vybavena adaptivními bočními opěrkami, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.

Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru je nový Peugeot 3008 vybaven systémem AQS , který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě potřeby automaticky aktivuje funkci recyklace vzduchu. U verze GT je za příplatek k dispozici systém úpravy vzduchu Clean Cabin, který filtruje znečišťující plyny a částice. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na pravé straně 21palcové plovoucí panoramatické obrazovky nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit®

Zakřivená 21palcová plovoucí panoramatická obrazovka s vysokým rozlišením spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným jednadvacetipalcovým panelem s vysokým rozlišením, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou.

Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem. Ambientní LED osvětlení lze přizpůsobit dle přání uživatele v osmi různých barvách. Toto osvětlení se odráží v obložení z hliníku, které sahá po celé šířce palubní desky a výplní dveří.

21palcová panoramatická obrazovka je mírně zakřivená směrem k řidiči a zároveň zůstává přístupná spolujezdci na předním sedadle. Na levé straně panoramatické obrazovky se na přístrojovém panelu nad kompaktním volantem se zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.).

Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení, klimatizace, navigace, multimediálních systémů, konektivity atd.

Ve verzi 3008 Allure je nový Peugeot i-Cockpit® standardně tvořen dvěma 10palcovými digitálními panely umístěnými vedle sebe na jednom držáku, což vytváří stejný plovoucí efekt jako 21palcový panel.

Ve střední části palubní desky jsou umístěny i-Toggles, neboli plně přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.

Středová konzola je vzdušná a přehledná, takže se zvětšil prostor pro odkládací prostory a pro spolucestujícího na předním sedadle, který má k dispozici široký prostor. To bylo umožněno přesunutím ovládání automatické převodovky na palubní desku. Ovladač je nyní umístěn vpravo od volantu, hned vedle tlačítka stop/start vozu.

Kompaktní volant prošel rozsáhlým přepracováním. Zachoval si svou kompaktnost, přepracovaná středová část je menší a je izolovaná od ramen volantu.

Nové jsou i ovládací prvky umístěné na volantu. Automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Nový volant je u modelu 3008 GT standardně vyhřívaný. Za volantem jsou umístěny dva ovladače a dvě páčky pro rekuperační brzdění.

Povel „OK Peugeot“, který využívá funkci rozpoznávání hlasu, zajišťuje přístup k funkcím infotainmentu, topení/klimatizace a také k telefonu. Toto rozpoznávání hlasu je nyní schopno rozlišovat mezi příkazy řidiče a spolujezdce.

Všechny verze 3008 mají dvě zásuvky USB-C umístěné na přední straně středové konzoly, jednu pro nabíjení a přenos dat a druhou výhradně pro nabíjení. Vozy vybavené systémem Peugeot i-Connect® Advanced mají další dvě zásuvky USB-C (pro nabíjení) umístěné v zadní části středové konzoly pro cestující ve 2. řadě. Všechny úrovně výbavy jsou vybaveny třemi 12voltovými zásuvkami umístěnými vpředu a vzadu na středové konzole a v zavazadlovém prostoru. Bezdrátová nabíječka telefonů (15 W) je umístěna na středové konzole pod dotykovými ovladači i-Toggles.

Online informační systémy

Aplikace My Peugeot pro chytré telefony umožňuje uživatelům vozu 3008 zůstat v neustálém spojení s vozem a získat přístup k celé řadě funkcí na dálku:
– Zjištění zeměpisné polohy vozu,
– Upozornění na případné požadované servisní prohlídky;
– Dálkové ovládání zavírání dveří a aktivace světel nebo klaksonu pro lokalizaci vozu;
– Spouštění nebo naprogramování přednastavení teploty;
– Kontrola stavu nabití baterie, naprogramování, spouštění nebo odložení nabíjení baterie.
– App Store, různé aplikace (hudba, cestování, zprávy, zábava, počasí atd.), které jsou k dispozici přímo v systému infotainmentu nového 3008.

Výbava Allure standardně zahrnuje systém Peugeot i-Connect®, který nabízí plnou konektivitu díky funkci bezdrátového zrcadlení (Apple CarPlay/Android Auto).

Technologický zážitek doplňuje systém Peugeot i-Connect® Advanced, který je součástí standardní výbavy verze 3008 GT. Tento systém je vybaven online navigací TomTom s funkcí Trip planner, která optimálně plánuje jízdy, aby se maximalizoval dojezd vozu a usnadnilo se dobíjení. Pro výpočet ideální trasy systém zohledňuje celou řadu informací, včetně vzdálenosti, kterou je třeba ujet, úrovně nabití baterie na začátku cesty, požadované úrovně nabití baterie při příjezdu, rychlosti, spotřeby energie, provozu, typu silnice, stoupání/klesání a samozřejmě nabíjecích stanic dostupných v cíli cesty.

Audio

Vynikající zvukovou izolaci mohou dále vylepšit vrstvená přední okna. Tento příplatkový doplněk uživatelé ocení zejména v kombinaci s velmi kvalitním Hi-Fi systémem Focal® Premium, který je výsledkem několikaleté spolupráce designérů značky Peugeot a týmů renomované francouzské značky Focal®.

Hi-Fi systém Premium Focal® tvoří 10 reproduktorů s patentovanými technologiemi:
– 4 hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory TNF,
– 4 basové reproduktory s polyglassovou membránou 165 mm a závěsem TMD (Tuned Mass Damper),
– 1 středový kanál s polyglassovou membránou,
– 1 oválný subwoofer s trojitou cívkou Power Flower™.

Reproduktory jsou spojeny s novým dvanáctikanálovým zesilovačem 690 W. Režim poslechu „Front-Optimized“ nabízí cestujícím na předních sedadlech vozu dokonalý zvuk.

Úložné prostory a zavazadlový prostor

Kabina nového vozu nabízí 17 různých úložných přihrádek o celkovém objemu přibližně 34 litrů. Například snadno přístupné bezdrátové nabíjení telefonu ve středové konzole, chladicí prostor pod středovou loketní opěrkou, držák na brýle na stropní konzole, držáky na nápoje a schránka před sedadlem spolujezdce apod.

Zavazadlový prostor nového modelu 3008 s objemem 520 litrů pod zadním platem je stejně velký jako u jeho předchůdce. Díky nové platformě STLA Medium nabízí vozy zavazadlový prostor o totožné velikosti bez ohledu na motor.

Asistenty

Technologie aktivní bezpečnosti:

Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou: rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod.;

Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;

Sledování pozornosti řidiče pomocí analýzy pohybů vozu;

Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;

Sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (až 75 metrů);

Hill Assist Descent Control (kontrola jízdy ze svahu): automaticky reguluje rychlost vozidla a tím snižuje riziko smyku nebo ztráty kontroly nad vozidlem při jízdě z kopce rychlostí do 30 km/h, ať už při jízdě vpřed nebo vzad;

Advanced Grip Control: optimalizuje přilnavost na kluzkém povrchu. Lze aktivovat jeden ze tří režimů: sníh, bláto, písek.

Poloautonomní řízení

Drive Assist Plus u modelu 3008 je dalším krokem k autonomnímu řízení. Tento systém pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu (kamery, radary atd.) a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu: Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.

Poloautomatická změna jízdního pruhu: Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté vás systém vás navede do nového jízdního pruhu.

Včasné doporučení rychlosti: Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.

Tyto vlastnosti poloautonomního řízení vyžadují potvrzení řidičem. Senzory zajišťují, aby měl řidič po celou dobu ruce na volantu.

Pohon

Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ta je určena pro budoucí elektromobily skupiny. Nabídku doplňují dvě elektrifikované pohonné jednotky (hybrid a plug-in hybrid), které budou k dispozici v závislosti na trhu. Pro mezinárodní trhy bude vyráběn i další motor, o němž budou podrobnosti oznámeny později.

Nový model E-3008je od počátku koncipován jako elektrický, nabízí 3 různé motorizace:
Jeden elektromotor, dojezd 525 km, pohon 2 kol, výkon 210 k/157 kW,
Dva elektromotory s dojezdem 525 km, pohon 4 kol, 320 k/240 kW,
Jeden elektromotor, dlouhý dojezd 700 km, pohon 2 kol, 230 k/170 kW.

Elektromotory vyrábí a uvádí na trh společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery (Francie). Redukční převodovky vyrábí a uvádí na trh Stellantis ve Valenciennes (Francie). Převodový poměr pro verzi s pohonem 2 kol (525 km) je 9,77

Baterie

Vysokonapěťové lithium-iontové baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) jsou umístěny pod podlahou.

Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Vysokonapěťová baterie je k dispozici ve třech variantách:
• Jeden elektromotor, dojezd 525 km, pohon 2 kol: 73 kWh,
• Dva elektromotory, dojezd 525 km, pohon 4 kol: 73 kWh,
• Jeden elektromotor, dlouhý dojezd 700 km, pohon 2 kol: 98 kWh.

Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost. Tepelné čerpadlo samozřejmě přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie. Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.

Nabíjení

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku je typu Mode 2/3 (pro střídavý proud) a Mode 4 (pro stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem  je standardně je k dispozici palubní třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.

Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 % na 80 %, a to u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u verze s dlouhým dojezdem za méně než 30 minut.

Funkce Plug & Charge zjednodušuje postup nabíjení. Nabíjecí stanice kompatibilní s funkcí „Plug & Charge“ vůz automaticky identifikuje. Stačí, když zákazník připojí vůz E-3008 do zásuvky, nabíjení a účtování se spustí samo, aniž by zákazník musel vytahovat platební nebo identifikační kartu.

Tříúrovňové rekuperační brzdění

Díky této funkci může zákazník instinktivně a snadno nastavit úroveň rekuperace energie i úroveň zpomalení vozidla. Pomocí páček za kompaktním volantem lze aktivovat rekuperační brzdění ve třech úrovních, přičemž levou páčkou se rekuperace zvyšuje a pravou snižuje:
• Nízká (-0,6 m/s²), blízké pocitům při řízení vozu se spalovacím motorem,
• Střední (-1,2 m/s²), pro výraznější zpomalení po uvolnění pedálu plynu,
• Vyšší (-1,8 m/s²) pro maximální zpomalení při uvolnění pedálu plynu, a tedy maximální rekuperaci.

Poslední dvě úrovně automaticky zapínají zadní brzdová světla.
• Hybridní a plug-in hybridní motor

Rozšířené elektrické funkce

– funkce V1G (Smart Charging)

při nabíjení z domácí sítě je čas a výkon nabíjení upravován – podle tarifů dodavatele elektřiny – tak, aby se využitím časových intervalů nižších tarifů optimalizovaly náklady na nabíjení.

– funkce V2L (Véhicule to Load)
tato funkce umožňuje napájet prostřednictvím baterie vozu elektrické spotřebiče. Baterii lze využít například k nabíjení elektrického kola nebo k provozu elektrického spotřebiče. Systém může dodávat až 3 kW a 16 A.

Jízdní vlastnosti

Nová platforma STLA Medium využívá lehké a tuhé materiály. Snížení těžiště vozu díky umístění jednovrstvé baterie mezi novou přední a zadní nápravou umožňuje dynamické jízdní vlastnosti.

Čtyři jízdní režimy

U modelu 3008 jsou k dispozici čtyři jízdní režimy, které lze volit pomocí ovladače na středové konzole. Umožňují přizpůsobit výkon vozu přání řidiče a podmínkám provozu:

– Režim Normal: Jedná se o výchozí režim. Při sešlápnutí plynového pedálu v rozmezí 0 až 70 % je výkon a točivý moment mírně snížen, nad 70 % je k dispozici plný výkon a plný točivý moment.

– Režim Eco: Umožňuje plynulejší jízdu a nižší spotřebu energie díky specifickému nastavení pedálu plynu, při němž dojde k omezení výkonu a točivého momentu a sníží se výkon topení a klimatizace.

– Režim Sport: Nabízí dynamičtější jízdu díky specifickému nastavení posilovače řízení, plynového pedálu a převodovky.

– Režim 4WD : Tento režim funguje při rychlostech do 135 km/h a rozděluje výkon na všechna 4 kola.

Nový Peugeot 3008 má nejlepší poloměr otáčení (10,6 m) ze všech 100% elektrických SUV v této kategorii. Pro usnadnění manévrování je standardně vybaven zadní kamerou, která řidiči nabízí dva úhly pohledu: pohled zezadu nebo z ptačí perspektivy. Tato kamera je vybavena čisticí tryskou pro zachování dokonalého obrazu za všech podmínek.

Za příplatek může být vůz vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.

Výbava

Model 3008 je k dispozici ve dvou výbavových stupních: Allure a GT.

Verze 3008 Allure jsou v jednobarevném provedení, čalounění v kombinaci TEP/látka s reliéfními motivy. Mezi hlavní prvky standardní výbavy patří bezklíčové odemykání a startování, zadní HD kamera, zadní parkovací senzory, LED světlomety a světla, 19palcová litá kola, Peugeot i-Cockpit® se dvěma 10palcovými digitálními panely, online informační systém Peugeot i-Connect® atd.

Verze 3008 GT se dodává ve dvoubarevném provedení s černou střechou a čalouněním Alcantara. Hlavní standardní výbava zahrnuje navíc k verzi Allure: 20palcová litá kola, LED světlomety Pixel, přední parkovací senzory, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, vyhřívaná přední sedadla a volant, indukční nabíječka telefonů, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, Peugeot Panoramic i-Cockpit® se zakřivenou 21palcovou obrazovkou, přizpůsobitelné dotykové ovladače i-Toggles, online informační systém Peugeot i-Connect® Advanced atd.

Technické parametry elektrické verze

Nový Peugeot 3008 se bude vyrábět výhradně v továrně v Sochaux ve Francii a do prodeje na evropském trhu se dostane v únoru 2024.

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code