Peugeot 308 inovoval

Model Peugeot 308 jsme už pro vás testovali jako hatchback i jako kombi.

Celkově se tohoto modelu prodalo již již více než 1,5 milionu kusů a získal po celém světě 43 různých ocenění. Proto nastal čas na modernizaci. V letošním roce výrobce sice nepřichází hned s novým modelem, ale s modelovými změnami, které směrují mimo jiné i ke sjednocení technologií, používaných nyní nebo v budoucnu v celé modelové řadě.

Tou nejpodstatnější je použití 100% digitálního i-Cockpitu, který představuje desetipalcový displej s vysokým rozlišením. Přístrojový panel přebral nejnovější prvky grafického designu od posledních generací modelů Peugeot 208 a Peugeot 2008. Dotykový centrální kapacitní displej je v provedení „Glossy“ (lesklý), podobně jakou nejnovějších typů smartphonů. Zvenku inovovaný model identifikuje nový odstín „Modrá Vertigo“ a dva nové typy hliníkových kol.

.

Model dále zavádí novou tříúrovňovou strukturu nabídky modelové řady, z nichž každá nabízí další doplňkovou výbavu označovanou jako „Pack“.

V úrovni výbavy Allure mohou mít kola Zircon 16″za příplatek diamantový výbrus, v některých zemích jsou k dispozici nová kola Boca 17″.

Nejvyšší úrovně výbavy zahrnují příplatkový balíček Black pack, díky kterému velká většina chromových dílů přechází na lesklé černé provedení. Jde o tyto díly:

  • maska chladiče a logo na přední straně,
  • lišty kolem směrových a předních mlhových světel,
  • lišty kolem bočních oken,
  • hliníková kola 18″ s diamantovým výbrusem Saphir Black v odstínu Black Mist,
  • střešní nosiče ve verzi SW.

Připojení smartphonu k vozidlu je pro mnoho uživatelů prioritou. Peugeot 308 proto nabízí funkci MirrorScreen, která umožňuje přenést obraz displeje telefonu na dotykovou obrazovku ve voze. Tato funkce je kompatibilní s  protokoly Mirrorlink®, Android Auto® a Apple Carplay™. Navigace 3D umožňuje hlasové ovládání. Je připojena k službě TomTom®Traffic, kterádíky monitorování provozu v reálném čase umožňuje optimalizovat cesty. Oznamování nebezpečných úseků je nyní zdarma zahrnuto do standardní nabídky.

Peugeot 308 dále nabízí celou řadu asistenčních systémů řízení:

  • adaptivní tempomat s funkcí Stop (u automatických převodovek) nebo funkcí 30 km/h (u manuálních převodovek) s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti mezi vozy;
  • Visiopark s couvací kamerou 180° a funkcí Park Assist, se kterou systém dokáže změřit volné místo k zaparkování a ovládá během parkování volant namísto řidiče;
  • systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, při rychlosti od 5 do 140 km/hod, podle verze vozu) a systém varování před srážkou;
  • aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu v rychlosti vyšší než 65 km/hod;
  • systém sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost uživatele vozu během dlouhého řízení a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • automatické přepínání dálkových a potkávacích světel;
  • systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením;
  • aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12 km/hod;
  • elektrická parkovací brzda.

.

Peugeot 308 je vybaven úspornými benzínovými a dieselovými motory, které se vyznačují nízkými emisemi CO2 od 95 g/km. Tyto motory jsou homologované podle protokolu WLTP a splňují emisní normu Euro6.

Jsou to benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l:

  • PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

a naftové čtyřválcové motory o objemu 1,5 l:

  • BleuHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
  • BleuHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

V současné modelové řadě zůstává i sportovní verze Peugeot 308 GTi se čtyřválcovým motorem 1,6 l o výkonu 263 k při točivém momentu 340 Nm.

Vozy Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se budou vyrábět ve francouzské továrně v Sochaux.

.

Zdroj: P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code