Mnoho z nás si auto rádo myje samo. Ale děláme to správně?

Čisté, případně i naleštěné auto, je radostí téměř každého hrdého majitele. Lesk karoserie ovšem může při špatné, nebo zanedbané údržbě brzy zešednout.

Letní měsíce s intenzivním slunečním svitem mohou být pro laky karoserií problém. Ten může až kriticky zhoršit takzvaně zapečený ptačí trus, který umí způsobit poškození vrchní vrstvy laku.

Je proto lepší mýt v tomto období vůz častěji a operativněji. Každý má svůj recept jak na to, ale může se stát, že nepatří mezi nejlepší. Jak tedy vybrat správnou automyčku a na co si dát pozor?

Trendem je v poslední době tzv. bezdotykové mytí v samoobslužných boxech, které rostou doslova jako houby po dešti. Jedná se o box, který je vybaven jedním či více vysokotlakými čističi – tlakovými myčkami. Dále pak ovládacím panelem s velmi intuitivním ovládáním.

Hlavní výhodou tohoto způsobu mytí automobilu je, že majitel vozu má větší variabilitu mytí, může se více zaměřit na znečištěnější partie vozu. Tlak vody je navíc tak velký, že dokáže umýt i hodně zažrané nečistoty.

Tyto myčky jsou také většinou levnější než klasické automyčky a mají často nepřetržitý provoz. Jsou také šetrnější k životnímu prostředí, protože se v některých z nich nepoužívá chemie. Jedná se však o fyzicky náročnější variantu a je nutné mít určité znalosti, jak vůz správně umýt.

Nejrozšířenější je stále metoda mytí vozidel v klasické automyčce, která je situována v uzavřené budově s pojezdovými portály, nejčastěji s kartáči a vysušováním.

Hlavní výhodou je zde pohodlí. Zakoupení programu mytí, nájezd a výjezd, sklopení zrcátek či odmontování antény jsou u této varianty jedinými fyzickými aktivitami. Mezi další výhody pak patří široká škála programů dle druhu znečištění vozidla nebo přání řidiče. Od základních (oplach vodou a mytí kartáči), přes pokročilé s voskem nebo mytím kol, až po prémiové s použitím nanovosku a mytím podvozku.

Nevýhodou starších kartáčových myček je, že se kartáče nemusí dostat všude, a hrozí tak nedokonalé umytí hlavně okolo zrcátek. Je zde však ale také riziko poškození laku karoserie od kartáčů. „To vzniká v případě, že na laku auta jsou hrubé nečistoty, které nejsou dostatečně odstraněny vysokotlakým předmytím boků a střechy. Následně kartáče s sebou tyto nečistoty strhují a může dojít k poškrábání laku. Nové portálové mycí linky, kde již funguje boční a střešní vysokotlaké předmytí, oba tyto nedostatky eliminuje.

Je velmi důležité, aby provozovatelé dbali na pravidelnou údržbu portálové mycí linky a dalšího vybavení včetně údržby technologií. Pokud řidič preferuje tuto variantu či nemá aktuálně jinou možnost a zajede do myčky, kterou nemá prověřenou, je dobré se o tomto ujistit u obsluhy. A také si prohlédnout čistotu a zázemí včetně přilehlé čerpací stanice i interiérů. To často prozradí na první pohled, jak se provozovatel o celý provoz stará.

Zdroj: Kärcher

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code