Ford Mustang Mach-E, aneb rebel na baterky

Ford, stejně jako ostatní značky, přichází s dalšími modely na elektrický pohon. Nový model SUV se svým názvem odvolává na kultovní model sportovního kupé Mustang. Model Mustang znamenal svobodu, pokrok, dynamiku a byl jedním ze symbolů amerického rebelství. Nový model ale není ani sportovní kupé, ani nedisponuje plnokrevným osmiválcem, oslňujícím šťavnatým zvukovým projevem. Pod jeho kapotou najdete pouze elektromotory a baterie.

Na trh bude uveden koncem roku 2020 ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout teoretický dojezd až 600 km, parametry provedení s menší baterií a pohonem všech kol zatím nejsou známé.

Vůz pohodlně pojme pětici dospělých i jejich zavazadla. Zadní zavazadlový prostor má kapacitu 402 litrů. Po sklopení sedadel vzroste až na 1 420 litrů a nabídne tak dost prostoru pro zavazadla nebo třeba campingové či sportovní vybavení.

V Mustangu Mach-E bude poprvé Fordem použita nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC. Má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat. Obrazovku o úhlopříčce 15,5 palce lze ovládat gesty, které má zažité každý majitel chytrého telefonu. Systém přináší také online připojení s cloudovými službami a konverzační hlasové ovládání. Navíc podporuje bezdrátové připojení k Apple CarPlay, Android Auto i AppLink.

Nastupování do vozu který nemá kliky, ale dotyková tlačítka v karoserii, i startování usnadní technologie „Phone as a Key“ (telefon jako klíč). Mustang Mach-E ji nabídne jako první model značky Ford. Vůz rozpozná zákazníkův telefon prostřednictvím Bluetooth, odemkne dveře a umožní start, aniž by bylo nutné telefon nebo klíč vytahovat. Pro případ, že se telefon vybije, lze Mustang Mach-E odemknout zadáním kódu na B-sloupku a nastartovat zadáním jiného kódu na středové konzole.

Pro mnohé může být použití názvu Mustang pro model, který nectí ani kategorii, ani pohon, a svým vzhledem připomíná Mustang jen velmi vzdáleně, obtížně přijatelné. Bude proto zajímavé, jak jej zákazníci přijmou a do jaké míry tuto novinku akceptují.

Limitovaná edice First Edition bude nabízena ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol. Jejími poznávacími rysy jsou exkluzivní metalický lak Grabber, celoplošná panoramatická střecha, kontrastní švy a prahové lišty s označením „First Edition“.

Zveřejněná cena je 1 278 300 Kč vč DPH.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code