Ford posílá Mustang Mach-E na tratě rallye

Ford odhalil na autosalonu IAA Mobility v německém Mnichově po globální premiéře na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu poprvé bez maskování model Mustang Mach-E Rally, určený na šotolinové cesty.

Exteriér

Mustang Mach-E Rally na první pohled zaujme dramatickým zadním spoilerem ve stylu modelu Focus® RS, jedinečnými prvky včetně horních a spodních bočních lišt, specifickým předním splitterem, černě lakovanou plechovou střechou a výrazně pojatými předními partiemi se zabudovanými mlhovkami, které jsou inspirované soutěžními vozy.

Ochranu před odletujícím štěrkem a kamením zlepšuje spodní zakrytování předního i zadního elektromotoru, ochranná fólie na dveřích a lemech blatníků, která zamezuje odlupování laku, a popřípadě rovněž lapače nečistot, montované prodejcem jako volitelné příslušenství. V přední části je zabudován bod pro upevnění vyprošťovacího lana, kdyby se dobrodružství na cestách poněkud zvrtlo.

Každý Mustang Mach-E Rally se standardně dodává se dvěma dekoračními pruhy, doplňujícími paletu laků karoserie. Vůz bude možné objednávat v modré Grabber, černé Shadow, v nové barvě zelená Eruption a efektní žluté Grabber, přičemž za příplatek bude k dispozici bílá Star nebo nová šedá Glacier.

Interiér

Uvnitř čeká na posádku kombinace pohodlí, funkčnosti a stylu, který vizuálně navazuje na ikonická bílá kola. Na palubní desce, spodních ramenech volantu a kontrastním prošívání dveřních výplní se objevují leskle bílé akcenty. Řidiči se připoutají do výrazných sportovních sedadel Ford s vyraženým nápisem „Mach-E Rally“ a bílými opěradly.

Mustang Mach-E Rally je vůbec první vůz značky Ford s jízdním režimem RallySport, určeným pro jízdu v terénu. Po jeho aktivaci se řídicí elektronika přenastaví tak, aby umožňovala větší úhly smyku, odezva na sešlápnutí akcelerátoru byla lineárnější a tlumiče pérování zajistily lepší ovladatelnost při rychlém projíždění zatáček na nezpevněném povrchu. Jako bonus pak řidiči ocení, jak tento jízdní režim v kombinaci s novými pneumatikami umožňuje Mustangu Mach-E Rally fungovat na sněhu nebo při jiných podmínkách snížené přilnavosti na silnici.

„V modelu Mustang Mach-E Rally získají naši zákazníci něco z dlouholeté vášně Fordu pro rallye,“ řekl generální ředitel Jim Farley. „Mustang jeho prostřednictvím vstupuje někam, kde ještě nebyl – na šotolinové a polní cesty. Je to nový druh radosti z jízdy, inspirovaný skutečnými řidičskými nadšenci.“

Pohon

Vůz disponuje vyladěnou verzí dvoumotorového pohonu Mustangu Mach-E GT s cílovými hodnotami nejvyššího výkonu a točivého momentu nejméně 358 kW (487 k) a 880 Nm. Lithium-iontový akumulátor Mustangu Mach-E Rally má využitelnou kapacitu 91 kWh.

Specifický podvozek, zvýšený oproti Mustangu Mach-E GT o 20 milimetrů, je osazen speciálně zvolenými pružinami, tlumiči MagneRide® a předními brzdovými kotouči o průměru 385 milimetrů s červeně lakovanými třmeny značky Brembo®.

Robustní, leskle bílá 19palcová kola z lehké slitiny v rallyovém stylu jsou inspirovaná dlouhou historií soutěžních vozů Ford. Pneumatiky Michelin CrossClimate2 o rozměru 235/55 R19 poskytují v porovnání s modelem GT větší přilnavost na nezpevněném povrchu.

Pro testování Mustangu Mach-E vybudoval Ford na svém michiganském zkušebním polygonu zcela novou rallyovou trať. Veteráni rallycrossu ji speciálně navrhli tak, aby simulovala podmínky, s jakými by se vůz mohl setkat ve skutečném světě. Inženýři a technici pak prototypy Mustangu Mach-E Rally trápili v 800kilometrových testech simulujících zkoušky odolnosti v rallycrossu, aby se ujistili, že model splňuje jejich konstrukční záměr.

Mustang Mach-E Rally bude možné objednat začátkem roku 2024. Dodávky zákazníkům začnou nedlouho poté.

 

Zdroj: FORD MOTOR COMPANY

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code