Hyundai i30 All inclusive – labutí píseň před faceliftem

Model i30 je vůz, který se českých silnicích zcela zabydlel. V době nedávno minulé byl také hlavní zbraní při boji značky s jinou tuzemskou konkurencí o pozici české jedničky. Tento boj skončil se změnami ve vedení českého zastoupení, model „za rozumnou cenu“ ale zůstal.

V průběhu doby jsme v právě končící generaci testovali důkladně jako

fastback:

.

kombi:

.

také ostřejší verzi N jako hatchback:
nebo jako fastback N:

.

Nyní, na závěr životního cyklu této generace, jsme vyzkoušeli i nejvyšší výbavovou verzi v limitované edici „All inclusive“.

Informací o voze v jeho různých specifikacích najdete v předchozích testech dostatek. Dnes se soustředíme na to, čím vybavila značka tento model pro období, kdy bude muset soupeřit o zájem kupujících se svým nástupcem.

.

Na první pohled je vůz z limitované edice od běžné produkce k rozeznání podle nápisů „All Inclusive“ na předních blatnících. Ve výbavě jsou také ližiny pro střešní nosič a větší 17 palcová kola. V noci jsou dalším rozlišovacím prvkem i zadní kombinované LED svítilny, které alespoň na mne svými ostřejšími liniemi působily dynamičtějším dojmem než běžné lampy se žárovkami.

.

Vstup do vozu usnadňuje inteligentní klíč, podporující startování pomocí startovacího tlačítka. To ve výsledku umožňuje používat auto bez toho, že byste potřebovali vytáhnout klíče od vozu z kapsy. Tento velmi pohodlný způsob ale má svá rizika. Lehce může stát, tedy alespoň mě se to stalo několikrát, že zapomenete, ve které kapse klíč máte.

Oproti běžné nejvyšší výbavě „Style“ má limitovaná edice „All inclusive“ navíc integrovanou navigaci s 8“ displejem a několik dalších prvků pasivní bezpečnosti – autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu a kolenní airbag řidiče.

Motor převodovka

Vybrat si může jak zastánce benzínu, tak fanoušek nafty. Benzínový motor o výkonu 103 kW je možné volit s manuální 6 stupňovou převodovkou nebo 7 stupňovým dvouspojkovým automatem. Spotřeba 5,7 litru s manuální převodovkou je slušná. Zajímavější je ale hodnota pro automat, která je ještě o desetinu nižší a boří tím zažitý  stereotyp u vyšší spotřebě vozů s automatickou převodovkou. Naftový motor má výkon 100 kW a lze jej mít pouze s manuálem. Jeho průměrná spotřeba 3,9 litru na 100 kilometrů je hodnota, která znamená, že z hlediska emisí na něj nemá prakticky ani žádný hybridní, nebo elektromobil.

Závěrem:

Kromě bonusu ve výši 40 000 Kč z tabulkové ceny dostane kupující ještě pár dalších drobností, které více či méně ocení – před zimou bude určitě fajn zjištění, že má zdarma sadu zimních pneumatik, na pumpě ocení slevovou kartu na tankování a v případě problémů možná využije i rozšíření havarijního pojištění.

Pro zájemce o podrobnosti připojujeme specifikaci testovaného modelu.

Galerie:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code