Mitsubishi Colt znovu ožívá

Mitsubishi Colt je vůz, který před poměrně dlouhou dobou patřil mezi ty, které znali prakticky všichni. Jeho historie začíná v Evropě již před 45 lety v roce 1978. Doposud se dočkal šesti generací a svého majitele našlo 1,2 milionu kusů.

Nyní značka představila sedmou generaci, vyráběnou ve spolupráci s Renaultem a Nissanem. Jde o model, navržený pro městské uživatele. Tomu odpovídají nejen jeho rozměry, ale i pohonné jednotky, včetně plně hybridní.

Vzhled

Přední partie je orámována full-LED světlomety. LED světla denního svícení vytváří vlastní optický podpis. Ve vyšších úrovních výbavy pak světla denního svícení pod hlavními světlomety ještě umocňují dynamický vzhled vozu. Pozorný a znalý divák zde postřehne výraznou podobnost modelům značky Renault.

Pohled z boku dokládá, že byl vyvinut speciálně pro městské prostředí. Při pohledu zezadu vůz identifikuje označení COLT a slovním označení Mitsubishi. Styl značky pak dokresluje spoiler společně s ochranným krytem nárazníku, vytvářejícím robustní postoj vozu.

Vnější design zcela nového COLTu dále staví na nabídce pěti atraktivních odstínů karoserie: metalické černé Onyx, červené Red, modré Royal a šedé Volcanic, resp. pastelové bílé Arctic.

Výbavové stupně

Na město zaměřený vnější design zcela nového COLTu je možné ještě vylepšit v závislosti na zvoleném stupni výbavy. Na výběr jsou čtyři – INFORM, INVITE, INTENSE a INSTYLE. Prostřednictvím jednoduše postavené nabídky výbav lze změnit výsledný vnější charakter vozu, například pomocí různých barev vnějších prvků vozu (zrcátek, bočních lišt, spoileru a ochranného krytu nárazníku), resp. provedení kol (15″ ocelová kola a 16 nebo 17″ litá kola).

V interiéru zcela nového COLTu pak nabízené stylistické prvky propůjčují kabině specifický charakter prostřednictvím různých materiálů vylepšujících vzhled a atmosféru. Přístup k designu zcela nového COLTu jde ruku v ruce s digitálním prostředím na palubě vozu, zprostředkovaném řidiči systémem SDA (se 7″ nebo 9,3″ displejem) a digitálním přístrojovým štítem (7″ nebo 10″).

Pro všechny výbavové linie nového COLTu je k dispozici bohatá nabídka prvků příslušenství, aby si každý zákazník mohl svůj vůz upravit podle vlastních potřeb – například vyklápěcí tažné zařízení, střešní box nebo oboustranná rohož zavazadlového prostoru. V dlouhém seznamu prvků příslušenství si vybere skutečně každý.

Pohony

Nový COLT nabízí několik možností výběru pohonu na základě preferencí jízdních vlastností a hospodárnosti provozu.

Základní motorizací je benzínový tříválec 1,0 o výkonu 65 koní, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou.

  • 1,0 MPI: Benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon: 65 k, emise CO2: 119-122 g/km

Pro zájemce o dynamičtější svezení je k dispozici přeplňovaný benzínový tříválec 1,0 o výkonu 90 koní se šestistupňovou manuální převodovkou.

  • 1,0 MPI-T: Přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a šestistupňovou manuální převodovkou. Výkon: 90 k, emise CO2: 118-121 g/km.

Dále značka pro evropský trh připravila elektrifikovaný plně hybridní pohon (HEV). Ten kombinuje benzínový čtyřválec 1,6 s automatickou převodovkou (podporující různé jízdní režimy). Maximální systémový výkon v tomto případě činí 145 koní.

  • 1,6 Hybrid (HEV): Benzínový motor se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,2 kWh v kombinaci s automatickou převodovkou podporující více režimů. Systémový výkon: 145 k, emise CO2: 93-101 g/km.

Součástí hybridního systému je 36kW elektromotor, vysokonapěťový startér / generátor energie a baterie o kapacitě 1,2 kWh na podporu spalovacího motoru včetně schopnosti rekuperovat brzdnou energii ve prospěch nižší spotřeby. Hybridní systém řidič využije především ve městě, kde se vůz může až 80 % času pohybovat v elektrickém režimu (EV).

K ještě vyšší míře kontroly nad dynamikou a jízdním chováním zcela nového COLTu přispívá systém Multi-Sense, ovládaný přes rozhraní SDA a umožňující řidiči měnit jízdní režimy, reakce řízení a hnací soustavy podle momentálních potřeb a přání.

Všechny druhy pohonu budou k dispozici od uvedení do prodeje v říjnu 2023.

Bezpečnost, praktické funkce a pohodlí

Zcela nový COLT přináší nejnovější systémy pasivní i aktivní bezpečnosti pro pohodlnější a bezpečnější cestování.

Základem je zesílená konstrukce vozu k zachování neporušeného prostoru kabiny pro případ, že by došlo na nejhorší. Tento základní stavební blok je však pouze začátkem, na nějž navazuje sestava airbagů, opěrek hlavy a bezpečnostních pásů s předpínači a omezovači zátěže na ochranu před zraněním posádky.

Ochranu ostatních účastníků silničního provozu zvyšuje provedení kapoty, předního nárazníku, světlometů a spodní části čelního skla pro případ sražení chodce. To je však pouze jeden z dílků skládačky, která zahrnuje řadu vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS), přispívajících k aktivní bezpečnosti i jistotě za volantem.

Ve výbavě nového COLTu, řazeného do segmentu B, najdeme kolekci ultrazvukových, optických a radarových senzorů, které zprostředkují 360° přehled o dění kolem vozidla a podporují ucelenou sestavu systémů ADAS na podporu bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu, resp. menší únavy řidiče za volantem.

Z bezpečnostních systémů pro zcela nový COLT jmenujme adaptivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go, systém sledování okolí vozidla, automatické přepínání dálkových světel, varování před nebezpečím ve slepém úhlu, systém zmírňování následků čelní kolize, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací asistent, systém monitorování provozu za vozidlem a rozpoznávání dopravních značek.

K co nejpříjemnějšímu pobytu na palubě vozu přispívá řada komfortních funkcí včetně vyhřívání volantu a sedadel, elektrické parkovací brzdy a systému bezklíčového ovládání – inteligentní klíč zcela nového COLTu sám rozpozná, že řidič odchází od vozidla, a když poodejde dále než cca 1 metr, vůz se automaticky zamkne.

Digitalizace a konektivita

Klíčová je především bezpečnost včetně standardní funkce eCall, nicméně konektivita zcela nového COLTu jde mnohem dále, například v podobě technologií Apple CarPlay® a Android Auto™ k propojení uživatelova digitálního prostředí s kabinou vozu. K ovládání slouží multidotykový displej s kapacitní vazbou (o velikosti 7″ nebo 9,3″) – nebo technologie hlasového ovládání, která je ve stále vyšší oblibě v souvislosti se všudypřítomnými digitálními asistenty.

Systémy palubního infotainmentu dále podporují bezdrátové nabíjení mobilních zařízení a zahrnují dva USB porty. Na přání je k dispozici audiosystém BOSE® Premium pro prokreslenější zvuk v kabině.

Systém ozvučení BOSE® Premium byl navržen tak, aby zajistil precizní podání zvuku prostřednictvím devíti reproduktorů včetně nového otevřeného subwooferu typu FAS (Fresh Air Subwoofer). U konstrukce ozvučení FAS není nutné používat tradiční pouzdro subwooferu, neboť hluboké basy se do kabiny přenášejí patentovaným systémem kanálů začleněných do konstrukce vozu po pravé straně zavazadelníku.

Kvalitu zvuku dále vylepšuje sedm kanálů uživatelského nastavení ekvalizéru, funkce kompenzace podle rychlosti jízdy a funkce vylepšování harmonických kmitočtů motoru.

Z pohledu řidiče je důležité, aby všechny důležité informace byly zprostředkovány v co nejčitelnější formě. COLT může být vybaven digitálním přístrojovým štítem (o velikosti 7 nebo 10″), zobrazujícím řadu klíčových údajů včetně možnosti individuálního nastavení podle vlastního vkusu.

Pomocí technologie Multi-Sense je možné upravovat prostředí v interiéru, například volbou barvy dekoračního osvětlení kabiny nebo podoby přístrojového štítu.

Výroba zcela nového modelu COLT bude zahájena letos v září v závodě automobilky Renault v turecké Burse. Spuštění prodeje je naplánováno na říjen 2023.

Technické parametry shrnuje přiložený dokument.

Zdroj: Mitsubishi Motors, M MOTORS CZ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code