Opel digitalizuje manuály

Ono je vlastně překvapivé, že se něco takového nestalo už dávno. Mobilní telefon má dnes v podstatě každý a má ho stále u sebe. Je proto zbytečné tisknout hromady papírových knížek, obsahujících informace, které jednou někdo napsal a i když se na voze cokoli změní, což v době aktualizací software není nic neobvyklého, papírová knížka vám neporadí.

Mít možnost nahlédnout do návodu, který může postihnout veškerá zjištění z provozu auta, aktualizace jeho nastavení, odkazovat na jiné zdroje, případně videa s návody na řešení problému, je skvělé.

Opel proto s okamžitou platností končí s tiskem objemných uživatelských manuálů a přechází do elektronického prostředí. Od nynějška bude ve všech nových vozech Opel (včetně elektrifikovaných) pouze stručná brožurka, která bude obsahovat QR kód. Prostřednictvím tohoto QR kódu se zákazníci rychle dostanou k digitalizovanému detailnímu návodu k obsluze svého vozu.

Přes QR kód rychle k detailním informacím

Až dosud měly tištěné uživatelské manuály k vozům Opel (včetně servisní knížky a návodu k audiosystému) asi 500 stran. Přechod na přibližně stostránkovou brožuru, která stále obsahuje i servisní knížku, tedy představuje asi 80% úsporu papíru! Při započtení celkové roční produkce automobilky Opel znamená přechod na digitalizovanou formu manuálů úsporu několika set tun papíru ročně. Pokud by ale konzervativní zákazník přesto trval na tištěné formě, dodá mu tištěný manuál jeho dealer.

Dostupnost informací o vozidle je mimořádně snadná a spolehlivá: Stačí naskenovat QR kód v základní útlé brožurce, dodávané s novým vozem, a podrobné informace budou k dispozici online kdykoli a kdekoli. Vše funguje přes počítač, tablet nebo chytrý telefon. Odkaz na manuál je také v uživatelské aplikaci „myOpel“. U novějších modelů Opel (např. Astra) lze navíc přímo na obrazovce palubního infotainmentu přehrávat krátká „výuková“ videa, která poskytují užitečné informace např. o tom, jak fungují jednotlivé asistenční systémy. Zdlouhavé listování v tištěném manuálu je tedy minulostí – a navíc se uvolní i místo v přihrádce před spolujezdcem.

O Opelu

Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Opel je součástí skupiny Stellantis NV, která vznikla v lednu 2021 propojením koncernů Groupe PSA a FCA Group.  Opel (a jeho anglická sesterská značka Vauxhall) je aktuálně  zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a postupně vstupuje na další mezinárodní trhy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code