Renault Clio vyměnil nejen kabát

Renault Clio je automobil, který byl ve své době významnou součástí našich silnic. Na silnicích se objevil jako nástupce legendárního modelu Renault 5 v roce 1990 a zatím stihl obměnit 5 generací. Ne všechny se setkaly s požadovanou reakcí řidičů, ale značka to nevzdává a nyní představuje již šestou generaci tohoto modelu. Změny najdeme prakticky všude, jak venku, tak v prostoru pro cestující, i pod kapotou motoru. Bez ohledu na všechny změny ale má nové Clio prakticky stejnou velikost jako předchozí verze: délka 4 053mm, šířka1 988 mm(včetně zrcátek)a výška 1439mm. Přední část karoserie byla kompletně přepracována. Na první pohled je rozpoznatelné nové logo Renault, nacházející se uprostřed masky. Nové je i charakteristické osvětlení, které mají mít do budoucna všechny modely značky Renault.

Zvětšená je za tepla lisovaná mřížka chladiče s kostkovaným designem. Mřížka chladiče je lisovaná za tepla a sahá od tmavého středu až k zářivému chromování na stranách, čímž zvyšuje optický dojem hloubky designu přední části.

V horizontálním směru mřížku chladiče protíná pod chladičem aerodynamická lišta inspirovaná závodními automobily, dosahující až k předním reflektorům. Lišta je u verze Techno vyvedena v barvě karoserie a u verze Esprit Alpine je světle šedá.

Nové Clio je prvním modelem nové vlny automobilů Renault s novým tvarem předních světel, který je inspirován logem značky: Jako příklad lze uvést segmenty denního svícení na obou stranách, které mají tvar polovičního kosočtverce. Úzké přední světlomety s technologií Full LED najdeme ve všech verzích výbavy. Jsou užší, disponují pěti segmenty (v minulosti to byly pouze tři) a automaticky přizpůsobují světelný rozptyl při dálkovém a tlumeném svícení.

Na předním blatníku je nově charakteristický emblém Esprit Alpine.

Také zadní nárazník prošel změnou: difuzor vizuálně zvětšuje zadní část, zvyšuje přítlačnou sílu k vozovce. Modernizovaná zadní světla nyní mají křišťálově transparentní kryty umožňující pohled dovnitř, světlé vnější okraje zadních světel napodobují tvar předních světel.

Nové Clio přichází na trh v sedmi barvách: bíláGlacier, černáÉtoilé, šedáSchiste, modrá Iron, červenáFlamme, oranžová Valencia a šedá Rafale.

Kola s průměrem až 17 palců jsou nabízena v šesti variantách, včetně čtyř kol z lehkých slitin, která jsou k dispozici pro různé verze výbavy. Například verze Techno se prodává s černými 16palcovými disky s diamantovým efektem. Všechna kola mají uprostřed nové logo Renault z broušeného hliníku.

Interiér

Nové Clio dopřává všem cestujícím v kabině pohodlí díky technologiím, které usnadňují řízení automobilu a zlepšují požitek jízdy pro pasažéry. Uvnitř vozu jsou použity kvalitnější materiály. V interiéru najdeme digitální přístrojový štít se 7“ až 10“ úhlopříčkou. Toto provedení se liší podle stupně výbavy.

Na 10“ obrazovce se zobrazují i mapy navigace a zobrazované informace se mění podle jízdního režimu a nastavení systému MULTI-SENSE. Nové Clio je vybaveno systémem Renault Easy Link, což je multimediální systém umožňující používání mnoha funkcí, včetně navigace a dalších funkcí.

Nyní je systém Renault Easy Link nabízen ve dvou verzích s bezdrátovým připojením prostřednictvím funkcí Android Auto a Apple CarPlay: – 7“ obrazovka; – 9,3“ obrazovka s integrovanou navigací (ve verzi Esprit Alpine je k dispozici jako standard). Součástí výbavy je i automatická klimatizace, hands-free karta Renault a bezdrátové nabíjení smartphonu.

U sedadel nového Clio upoutá jejich sportovní design. Můžete se do nich pohodlně usadit a jejich silná pěnová vrstva poskytuje příjemné posezení. Opěrky hlavy jsou ergonomické, útlé a elegantní. Celkové provedení, to znamená barva sedáku, zádových opěrek, prošití a dekorační prvků, se liší podle verze výbavy.

Verze Techno nabízí sedadla, výplně dveří a palubní desku, potažené speciální textilií, obsahující až 60 % vláken TENCEL. Ta se vyznačují se výjimečnou měkkostí a jsou vyrobena z přírodního dřeva. Vnovém Clio se nepoužívá žádná přírodní kůže. Namísto ní jsou povrchy v kabině potaženy umělou kůží (TEP), což je látka zrnité struktury, vyrobená z přírodních a polyesterových vláken.

Kromě toho nabízí tento model dostatek prostoru i pro zavazadla. Základní provedení disponuje objemem až 391 litrů, ve verzi Tech Full Hybrid 145 je 301 litrů.

Asistenční systémy

Nové Clio má 20 vyspělých asistenčních systémů řidiče, umožňujících snadnější a bezpečnější řízení než dříve. Tyto systémy jsou rozděleny do tří skupin: řízení, parkování a bezpečnost. K hlavním funkcím patří kamerový systém 360° a systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Díky této široké paletě asistenčních systémů je nové Clio jedním z nejbezpečnějších vozů ve své kategorii.

Active driver je jedním z nejdůležitějších pomocníků pro klidné a bezpečné řízení automobilu. Jeho součástí je adaptivní tempomat, funkce Stop&Go a udržování v jízdním pruhu, které tvoří druhý stupeň autonomního řízení a značně usnadňují řízení na dálnici nebo v koloně.

Systém aktivního nouzového brzdění je součástí standardní výbavy nového modelu Clio. Zajišťuje maximální bezpečnost řidiče tím, že ho upozorňuje na nebezpečné situace. Pokud řidič na toto upozornění nereaguje, systém automaticky zabrzdí vozidlo.

Esprit Alpine

Po modelu Austral, který byl jako první model značky Renault nabízen ve verzi výbavy Esprit Alpine, a po něm následujícím novém modelu Espace, je tato sportovní, dynamická a elegantní verze k dispozici také pro nové Clio.

Ve verzi Alpine doplňují interiér vozu další prvky. Například volant je speciálně navržen tak, aby připomínal značku Alpine: dvojité červené, bílé a modré prošití, perforovaný materiál a pozadí loga v černé barvě, tmavé logo ve středu volantu láká řidiče zapnout startér a rozjet se.

Na palubní desce je umístěna francouzská vlajka, bezpečnostní pásy vpředu i vzadu (kromě prostředního sedadla) mají výrazné modré lemování. Tato verze výbavy obsahuje také hliníkové pedály a exkluzivní prahy předních dveří. Když se posadíte za volant, rozsvítí se obrazovka Renault Easy Link, na ní se zobrazí uvítací hlášení, a poté sekvence charakteristických prvků značky Alpine.

Výbava Esprit Alpine je nabízena se specifickými sportovními sedadly. Sedadla jsou ergonomická a poskytují lepší boční oporu, přitom však poskytují pohodlnější sezení. Jsou vyrobena z exkluzivních materiálů a světlejší šedá barva středu sedáku a zádové opěrky působí dojmem sportovního automobilu. Na bocích sedadel je použita silnější textilie. Všechny technické prvky obsahují specifické detaily, například strukturu ve tvaru Y, připomínající atletické sportovní tričko.

Modré prošívání a písmeno A ve značce Alpine, nalisované na zadní stranu sedadla, doplňují tuto sportovně působící verzi výbavy.

Pohon

Nové Clio je nabízeno s paletou motorů využívajících různé zdroje energie, od benzínových, přes LPG po technologicky nejvyspělejší verze 145 k E – Tech Full Hybrid. Každý řidič si může zvolit takovou konfiguraci, která bude nejlépe vyhovovat tomu, na co je zvyklý a co od svého auta požaduje.

TCe 90: dobře vyvážená pohonná jednotka
Tento přeplňovaný benzínový tříválec motor s výkonem 90 koní a šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje točivého momentu 160 Nm, má hladký chod a svojí spotřebou patří k nejlepším ve své kategorii.

TCe 100: vůz s nízkými provozními náklady Pro nové Clio je k dispozici také tříválcový turbomotor TCe 100 LPG. Tento dvoupalivový systém zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva. Díky točivému momentu max.170 Nm při 2 000 otáčkách je tento vůz použitelný pro různé účely.

Palivo ve dvou nádržích vystačí pro ujetí více než 1 000 km. Tento systém byl mnohokrát vyzkoušen a osvědčil se; je jednoduchý, cenově dostupný a finančně úsporný při používání. Pohon LPG se do vozidla instaluje přímo ve výrobním závodě.

E-Tech Full Hybrid 145: radost z jízdy
Renault začal používat technologii E-Tech Full Hybrid ve svých automobilech, a tedy i u modelu Clio v roce 2020. Tato technologie je samozřejmě nabízena i pro nové Clio jako verze 145k E-Tech Full Hybrid.
Technologie E-Tech Full Hybrid obsahuje více než 150 patentovaných řešení a také zkušenosti, které Renault získal na závodních tratích Formule 1, zejména se jedná o rekuperaci energie.

Jedná se o kombinaci dvou elektrických motorů (motor 36 kW a 18 KW vysokonapěťový startérgenerátor HSG), 4válcového spalovacího motoru (objem 1,6 litru a výkon 69 kW (94k), inteligentní multimódové převodovky a baterie 1,2 kWh.

Převodový systém spalovacího motoru má čtyři stupně, hlavní elektrický motor má dva stupně. Hnací jednotka E-Tech Full Hybrid může kombinovat vstup pro spalovací motor a elektromotor až 14 různými způsoby a tím optimalizovat jeho účinnost.

Pohon při startu automobilu vždy zajišťuje elektrický motor, který se také může použít během 80% doby jízdy ve městě, čímž se dosahuje snížení spotřeby až o 40% v porovnání s klasickým benzínovým motorem. Výhodou při jízdě na elektřinu je tichý provoz jako u všech automobilů s elektrickým pohonem a také to, že nemusíte zastavovat, abyste nabili baterii.

K dispozici je již i ceník modelu.

Zdroj: Renault

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code