Vrcholný model francouzské značky DS přijíždí z Číny

Značka DS doplnila mezeru ve své nabídce, zaměřené dosud spíše na zákazníky, preferující vozy kategorií SUV nebo Crossback a zahajuje prodej novinky, modelu DS 9. Tento vůz je velký sedan, který představuje vrchol nabídky mladé francouzské prémiové značky.

Přebírá klasické rysy značky DS s její výraznou maskou a mřížkou chladiče s trojrozměrným výbrusem, který jí dodává výrazný charakter a plastický reliéf. Model DS z roku 1955 připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu. Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, společně vytvářejí typický znak DS 9.

Plynulou elegantní siluetu podtrhuje linie vedoucí bez jakéhokoliv přerušení od masky chladiče přes kapotu, čelní sklo a střechu po zavazadlový prostor. Boky jsou hladké, táhnou se ladně od předních světlometů k zadním světlům. Vše podtrhují výsuvné kliky dveří v barvě karoserie a dvoubarevné provedení s černou střechou posilující sílu elegance.

I zezadu je patrná touha integrovat každý prvek do jednoho celku. Zadní blatníky, nárazník a kufr na sebe plynule navazují. Do vytvořené plochy jsou zasazena propracovaná zadní světla vytvářející díky kontrastu působivý trojrozměrný motiv šupin. Podtrhují je boční lišty ve tvaru šavlí vzdávající hold designovým prvkům velkých francouzských karosářů 30. let. Celkový vzhled zadní části umocňuje třetí mimořádně tenké brzdové světlo, které posiluje vizuální efekt zadního okna.

DS 9 bude nabízen nejdříve s plug-in hybridním pohonem E-Tense, tvořeným benzínovým turbo motorem PureTech a elektromotorem s celkovým výkonem 225 k, který dokáže díky baterii 11,9 kWh ujet 40–50 km (WLTP) pouze na elektrický pohon. Baterii lze nabít za 1 hod 30 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes standardně dodávaný kabel do domácí nebo veřejné nabíjecí stanice. Nabídku brzy doplní dva další motory E-Tense, jeden o výkonu 250 k pro pohon 2 kol s rozšířeným dojezdem a druhý o výkonu 360 k pro inteligentní pohon všech 4 kol. V Číně bude při uvádění na trh k dispozici verze E-Tense 250 k. V nabídce je rovněž benzínový motor PureTech o výkonu 225 k. Všechny modely jsou dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.

.

DS 9 poskytuje díky širokému rozvoru 290 cm spoustu prostoru. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a jsou vybavena masážní funkcí, což je v této v kategorii premiéra. K celkovému pohodlí přispívá středová loketní opěrka, a i ona nabízí možnosti převzaté z vyšších segmentů: zpracování v kůži, úložné prostory vybavené zásuvkami USB, ovládání masážních sedadel a barevné vnitřní osvětlení. Péče věnovaná detailům, která se projevuje precizním zpracováním, je součástí francouzského know-how. Příkladem je kolečko ovladače poseté krystaly, perlové prošití, které nenápadně podtrhuje motiv Bracelet na sedadlech, či ozdobné prvky na přístrojové desce a dveřních panelech. Ovladače středové konzoly jsou zdobeny gilošovaným motivem „Clous de Paris“, jenž odkazuje na významnou francouzskou hodinářskou firmu. V horní části palubní desky jsou umístěny otočné hodinky B.R.M.
Značka již od svého vzniku věnuje velkou pozornost vylepšování akustického komfortu, který se ve voze DS 9 posunul na novou úroveň díky speciální úpravě zacílené na potlačení vnějšího hluku. Vrstvené akustické sklo je doplněno svařovanou a lepenou karoserií, která potlačuje vibrace. Potěšení umocňuje hi-fi zařízení Focal Electra®, které bylo speciálně vyvinuto pro DS 9. Mezi čtrnáct reproduktorů rozmístěných v kabině byly přidány nové mřížky výškových reproduktorů z nerezové oceli.
Systém DS Active Scan Suspension zahrnuje kameru snímající silnici, čidla světlé výšky, akcelerometry a detektory náprav, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenžmění tlumení a odpružení každého kola, aby se zvýšila bezpečnost,pohoda za volantem a výsledkem byl bezkonkurenční komfort.

DS 9 umožňuje díky systému DS Drive Assist řidiči využívat poloautonomní řízení úrovně 2, umožňující překonat velké vzdálenosti v největším pohodlí a optimální bezpečnosti. Rychlost je regulována podle okolí. Systém používá několik čidel a působí na řízení, aby vedl DS 9 vjízdním pruhu, který si řidič zvolí. Systém je použitelný do rychlosti 180 km/hod (podle legislativy dané země) a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče, kterému přináší bezpečí a klid. Řízení rychlosti se provádí pomocí adaptivního tempomatu spojeného se systémem zastavení motoru. Umožňuje zejména řídit jízdu v dopravních zácpách: auto se automaticky znovu nastartuje, pokud se zastaví na méně než tři sekundy. V případě delšího zastavení se DS 9 restartuje stisknutím tlačítka nebo sešlápnutím pedálu akcelerátoru.
Palubní kamera systému DS Drive Assist rozpoznává přerušované a souvislé čáry. Za jízdy neustále analyzuje okolí a dešifruje situaci. Umožňuje udržet vůz v jízdním pruhu, dokonce i v části jízdního pruhu, kterou si řidič zvolí. Pokud si řidič přeje převzít kontrolu nad řízením, stačí mu pevně uchopit volant. Úprava směruse přeruší také zapnutím směrovky. Systém lze aktivovat při rychlosti 30 km/hod a poté funguje v rychlostech od 0 do 180 km/hod.

Model DS 9, vytvořený ve Francii a vyráběný v Číně, je vůz, který se bude prodávat po celém světě a jehož prodej začne v Číně ve 2. polovině roku 2020.

Zdroj: P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code