Ford představil inovovaný model Puma

Nová Puma se v evropské nabídce značky Ford zařadí po bok SUV a crossoverů Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, nová Kuga a nový Explorer Plug-In Hybrid. Model Puma je navržen podle nových designových principů značky Ford. Vyznačuje se vysoko položenými světlomety a dynamickými proporcemi. Navzdory půdorysu, srovnatelnému s technicky příbuznou Fiestou, se nový Ford Puma vyznačuje proporcemi vozu kategorie SUV. Nízká, dozadu se svažující linie střechy mu uděluje nezaměnitelnou siluetu. Karoserie nenásleduje trend klínovitých profilů, v zájmu vyvážených proporcí má naopak plošší linii pontonu. Zvýrazněné lemy blatníků akcentují sportovní charakter Pumy. Expresivní přídi dominují rafinovaně tvarované světlomety, posazené vysoko na blatnících. LED mlhová světla jsou integrovaná do otvorů v nárazníku, které vedou vzduch okolo předních kol tak, aby snižovaly turbulence. Díky plynulému přechodu mezi kapotou motoru a linií pontonu se kabina opticky posouvá více dozadu, což přispívá k elegantnější boční siluetě.

Výbavové linie odrážejí rozdílné preference zákazníků. Na výběr je sportovně stylizovaná Puma ST-Line nebo ST-Line X, komfortně vybavená Puma Titanium, luxusní Puma Titanium X a na samém vrcholu bude stát nová varianta Puma ST-Line X Vignale.

Paletu deseti výrazných odstínů laku tvoří modrá Blazer, bílá Frozen, červená Race, stříbrná Solar, černá Agate, červená Lucid, šedá Matter, modrá Desert Island, šedá Magnetic a bílá Metropolis.

.

.

Interiér

Jako první model své třídy nabízí Ford Puma přední sedadla s funkcí masáže beder, která uleví svalům a zpříjemní cestování. Masážní soustava tvořená třemi měchy umožňuje regulovat intenzitu masáže ve třech stupních. Nastavitelný je rovněž směr masáže. Tato výbava se standardně dodává pro Pumu Titanium X.

Nový digitální přístrojový štít je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem. Inovativní konstrukce zobrazovací plochy poskytla designérům větší svobodu při návrhu tvaru displeje než u běžných obrazovek. Díky 24bitové „true color“ technologii vykresluje displej informace a grafické prvky ve vysokém rozlišení a plném barevném spektru. Proto méně namáhá oči a lépe se čte.

Navzdory okouzlujícímu designu přináší Ford Puma také mezi kompaktními crossovery nevídanou praktičnost. Flexibilně řešený zavazadlový prostor o objemu 456 litrů v základní konfiguraci pojme po sklopení zadních sedadel předmět o rozměrech 112 x 97 x 43 cm.

Takzvaný Ford MegaBox má rozměry až 764 x 753 x 306 mm a objem 81 litrů. Lze v něm převážet nestabilní předměty o výšce až 115 cm, například pokojové rostliny, popřípadě ho zakrýt víkem a ukrýt do něj předměty, které nemají být na očích. Díky syntetickému potahu a výpustní zátce je možné MegaBox vymývat vodou.

Manipulaci se zavazadly usnadní také bezdotykové ovládání pátých dveří, které Ford Puma nabízí jako první model ve své třídě. K otevření stačí mávnout nohou pod nárazníkem. Součástí pátých dveří je inovativní integrované krycí plato. Pohybuje se spolu s pátými dveřmi a nepotřebuje podpůrná boční lanka. Navíc je natolik pružné, že se jeho tvar přizpůsobí větším předmětům.

Bezpečnost

Nezávislá organizace Euro NCAP udělila Fordu Puma za bezpečnost maximálně možných pět hvězdiček. Za ochranu při obou typech bočního nárazu si Puma vysloužila plný počet bodů. Pozitivně byly hodnoceny rovněž asistenční systémy, od předkolizního asistentu přes inteligentní omezovač rychlosti až po systém navrácení do jízdního pruhu.

Soustava asistenčních technologií Ford Co-Pilot360 využívá v novém Fordu Puma dvanácti ultrazvukových senzorů, tří radarů a dvou kamer. Snižuje nároky kladené na řidiče, čímž naopak zvyšuje bezpečnost jízdy a komfort obsluhy.3

Jako první Ford segmentu B nabízí nová Puma širokoúhlou zadní kameru s pozorovacím úhlem 180 stupňů. Její obraz se přenáší na dotykovou obrazovku na palubní desce. Řidič má díky ní při couvání lepší přehled o osobách pohybujících se za vozem nebo o překážkách, které by ve zpětném zrcátku mohl přehlédnout.

Při couvání pomůže řidičům nové Pumy také systém hlídání mrtvých úhlů s varováním před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa. Při couvání do vozovky, například z řady stojících aut, varuje před vozidly, jimž by Puma mohla zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování. Aktivní parkovací asistent pomůže vyhledat vhodné parkovací místo a také do něj vůz navede. Automatické přepínání dálkových světel zabrání neúmyslnému oslnění protijedoucích řidičů.

Předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů dokáže zmírnit následky střetu s jinými vozidly, chodci či cyklisty. V některých případech jim dokonce může zcela zabránit. Puma disponuje zdokonalenou verzí předkolizního asistentu se širším úhlem záběru kamery. Díky tomu dokáže lépe sledovat směr pohybu chodce.

Řidičům nové Pumy pomáhá také asistent vyhýbacího manévru, který pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující vůz. S využitím radaru a kamery sleduje provoz a v případě rizika kolize pomůže řidiči zásahem do řízení zajistit bezpečné vyhnutí se překážce.

.

 

Motory

Vyspělá 48V technologie Ford mild-hybrid se v praxi projevuje pohotovými reakcemi hnací soustavy, solidní dynamikou a příznivou spotřebou paliva. Mild-hybridní ústrojí spojuje pomocný elektrický pohon se zážehovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu až 114 kW (155 k).

Technnologie mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW. Startér/generátor zde nahrazuje běžný alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Motory 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k) má kombinovanou spotřebu paliva od 4,6 l/100 km. Společně s EcoBoost mild-hybrid 92 kW (v České republice později během roku 2020) a 114 kW (125 a 155 k) disponují inovativní funkcí vypnutí jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund. V průběhu roku 2020 doplní nabídku v některých státech vznětový agregát 1.5 EcoBlue 88 kW (120 k). Všechny jsou dodávány s úspornou technologií stop-start a šestistupňovou převodovkou.

 

V souvislosti s výrobou Pumy investoval Ford do svého moderního závodu v rumunské Craiově přibližně 200 milionů eur (v přepočtu asi pět miliard Kč) a přijal dalších 1 700 lidí. Od roku 2008 společnost v Craiově celkem investovala již téměř 1,5 miliardy eur (38 mld. Kč).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code